הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סברס ממולא כבר טעמתם ?


שני זנים חדשים, פרי פיתוח של חוות צברי אורלי, ייחשפו במסגרת תערוכת 'פרש אגרו משוב' שתתקיים בחודש יוני בגני התערוכה בתל אביב. מליבת הפרי ניתן להכין מיץ סברס צבעוני, ואת הקליפה ממלאים באורז, ירקות, או בשר ומבשלים ברוטב - ממש כמו פלפלים ממולאים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-05-2014



זן הסברס החדש לממולאים, צילום: באדיבות חוות צברי אורלי

טעים להכיר: זן חדש ומהפכני של פרי הצבר, המיועד למילוי ולבישול ייחשף במסגרת תערוכת "פרש אגרו משוב " שתתקיים בחודש יוני בגני התערוכה בתל-אביב. הצבר החדש הוא פרי פיתוח של חוות צברי אורלי, שנמצאת בין דימונה לירוחם. קליפתו של הצבר הזה נטולה כמובן קוצים לחלוטין, והיא שומרת על מרקם מוצק גם אחרי הבישול. את הפרי עצמו מוציאים בזהירות מהקליפה לפני המילוי והבישול, ואפשר להכין ממנו מיץ סברס צבעוני. את הקליפה ממלאים באורז, ירקות, בשר, או שילוב של הכל יחד, ומבשלים ברוטב – ממש כמו פלפלים ממולאים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בחוות צברי אורלי מטע הסברס הגדול ביותר במזרח התיכון והיא משתרעת על פני 1,100 דונם של גידולי צבר מזנים שונים. נועם בלום, בעליה של החווה ומפתח זן הצבר למילוי, יציג אותו בתערוכה החקלאית הבינלאומית. בלום יציג בתערוכה זן נוסף של צבר מעניין: צבר ירוק, הידוע בשמו הספרדי נפוליטוס. ענפיו של הצבר הזה נטולי קוצים, עסיסיים, ומיועדים לאכילה בצורתם הטרייה או המבושלת. אפשר לשלב את הענפים בסלט, וטעמם מזכיר מאוד אפונה טרייה, או לבשל אותם בתבשילים שונים, אז טעמם מזכיר מעט גמבה.


ענפי צבר ירוק, צילום: באדיבות חוות צברי אורלי

שני הזנים החדשים הם אורגניים ופורצי דרך. הם מסייעים לגוף להתמודד עם בעיות כמו סוכרת, השמנת יתר וכולסטרול. הזנים החדשים מיועדים בשלב זה למטבח המוסדי: בתי מלון, חברות קייטרינג, בתי חולים וספקי מזון מוכן לאוכלוסייה המבוגרת.

Fresh AgroMashov 2014 : התערוכה הבינלאומית לייצור ושיווק תוצרת חקלאית טרייה
10-11.06.2014 גני התערוכה ת"א.
שעות פעילות: יום ג': 19:00-10:00; יום ד': 18:00-10:00
לפרטים נוספים: טל': 08.6273838,  www.agro.mashovgroup.net