הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נטיעה של 'תקווה לשלום' ביער האומות בירושלים


במסגרת ביקור האפיפיור בישראל, נטעו יו''ר קק''ל והפטריארך ברתולמאוס עץ זית המסמל את השלום בין העמים בחלקת האומות בירושלים. ''הכנסיה שלי פועלת רבות לשם שימור הסביבה, להגנתה ולהגברת הרגישות לנושא ברחבי העולם. הסביבה היא נס בריאה, ולכן היא קדושה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-05-2014



הפטריארך ברתולמאוס ויו''ר קק''ל העולמית אפי שטנצלר, צילום: באדיבות קק''ל

"אנו נוטעים כאן היום תקווה לשלום", כך הכריזו הפטריארך ברתולמאוס, ראש הכנסייה האורתודוכסית העולמית ויו"ר קק"ל העולמית אפי שטנצלר, במהלך טקס נטיעות שהתקיים אתמול (ג') ב'חלקת האומות' בירושלים. הפטריארך ברתולמאוס הוא ראש הכנסייה האורתודוכסית העולמית שמקום מושבו בטורקיה, מהמנהיגים הדתיים החשובים בעולם, ומי שהיה שותף להוצאה לפועל של ביקורו ההיסטורי של האפיפיור פרנציסקוס בישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במעמד נטיעת עץ הזית ציין יו"ר קק"ל אפי שטנצלר כי "במסורת היהודית, נטיעת עץ היא הביטוי הנעלה ביותר להבעת ידידות ושלום. ברוח מסורת זו אנו ממשיכים לנטוע עצים על אדמת מדינת ישראל. עץ הזית מסמל את כמיהתך לשלום בין בני כל העמים ואת פעילותך הברוכה למען הסביבה ולמען עולם טוב יותר. אנו מודים לך על עץ הזית שאתה נוטע כאן היום, ביער האומות. כולנו נשאב ממנו השראה להמשיך במשימה הקדושה שקיבלנו על עצמנו, לשמר את מעשה ידיו של האל בעולם שהעניק לנו בחסדו".

 "נטעתי הרבה עצים בטיוליי הרבים ברחבי העולם, עם ראשי מדינות, בכנסיות, מנזרים, בתי ספר ועוד'' אמר הפטריארך ברתולמאוס בטקס הנטיעה ''אבל לנטוע פה עץ, בארץ הקודש, יש לכך חשיבות וערך עליון עבורי. אני חש, כי דרך העץ הזה פה בארץ הקודש אני חוזר מאות רבות אחורה, לימי אבינו המשותף אברהם. אחרי שאטע את העץ הזה כאן, הודות לכם, אני ארגיש יותר מאוחד עם ארץ הקודש, ואנא, החשיבו אותי לשותף של כבוד של אומתכם. כנסייתי פועלת רבות לשם שימור הסביבה, להגנתה ולהגברת הרגישות לנושא ברחבי העולם. הסביבה היא נס בריאה, ולכן היא קדושה. אנחנו חייבים לכבד ולשמור עליה. זיהום הסביבה היא חטא. תודה על ההזדמנות לנטוע כאן עץ ולהיות נטוע יותר עמוק בארץ הקודש".

עוד אמר הפטריארך ליו''ר קק''ל אפי שטנצלר: "הענקת לי היום את היום הכי שמח. אני מתגורר בכפר שנקרא כפר הזיתים ואני מקווה שהעץ הזה שנטעתי ייתן כמה שיותר פירות. אני מודה לך על האפשרות לנטוע, לא אשכח זאת עד סוף ימיי".


נשיא המדינה שמעון פרס פותח את ארון הקודש בבית הכנסת במשכן הנשיא, ומציג לפטריארך את ספרי התורה העתיקים. צילום: ב.ד.