הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הכירו את חמשת גיבורי הסביבה של ישראל


במסגרת תחרות המתקיימת לראשונה בישראל, נבחרו ביום ראשון חמישה מנהיגים סביבתיים, אשר הובילו שינוי למען ישראל ירוקה יותר, ביניהם עופרי משה תלמידת כיתה ג'. התחרות נועדה לתת במה והכרה לפעילים בולטים בתחום איכות הסביבה והקיימות, ולהעלות את המודעות לנושא בקרב הציבור הרחב בישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-06-2014



גיבורי הסביבה של ישראל עם השר להגנת הסביבה עמיר פרץ ואפי שטנצלר יו"ר קק"ל. צילום: ישראל מלובני

בחודשים האחרונים התקיימה לראשונה בישראל, תחרות ייחודית שגילתה, עקבה ודירגה את המנהיגים הסביבתיים של ישראל. ביום ראשון השבוע, נערך טקס מרגש בו הוכרזו חמשת המנהיגים הסביבתיים של ישראל, במעמד השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ ויו"ר קק"ל אפי שטנצלר. כל אחד מהזוכים קיבלו מענק של 20 אלף ₪ בעזרתו יוכלו לפי רצונם, לפתח את תחומי עיסוקם למען הסביבה. כל 21 המתמודדים שהעפילו לשלב הגמר זכו באופניים חשמליים כל אחד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תחרות גיבורי הסביבה שיצאה לדרך לפני כחצי שנה היא פרויקט סביבתי-חברתי שנועד לתת במה והכרה לפעילי סביבה בולטים במדינת ישראל, לפרסם ולסקר את פועלם בתחום איכות הסביבה והקיימות, ולהעלות את המודעות לנושא איכות הסביבה בקרב הציבור הרחב בישראל.

במהלך התחרות, שהובילה קק''ל יחד עם קבוצת ידיעות אחרונות, התמודדו 1,262 מועמדים שהומלצו על ידי הציבור להיות גיבורי סביבה. מתוכם נבחרו והעפילו לשלב הגמר 21 גיבורים במגוון תחומי עשייה, אנשים או קבוצות, חלקם שומרים על הסביבה על ידי מיחזור, חלקם מקדמים את המעבר לשימוש באנרגיה ירוקה או מפתחים תחומים טכנולוגיים אחרים המעודדים שמירה על הסביבה, אלו ששומרים על שטחים ירוקים, ריאות ירוקות, שטחי חקלאות, או מטפחים סביבה נקייה ונעימה דוקא בעיר. כאלה המשפיעים על שמירתם של שטחים פתוחים וטבעיים בארץ, אלו המחנכים את דור העתיד, אלו שיוצרים ומקדמים עיצוב ואדריכלות סביבתית ואלו המארגנים קהילות ירוקות.

חברי הועדה ציבורית שבחרה את חמשת הזוכים מהמועמדים שעלו לגמר, כללה אישים מתחומי החברה החינוך והסביבה בהם: שר החינוך לשעבר וחתן פרס ישראל מר אהרן ידלין, מפכ"ל המשטרה לשעבר שלמה אהרונישקי, האלוף מיל' דורון אלמוג העתונאי איתן הבר, שר המדע והספורט לשעבר מר ראלב מג'אדלה ושחקן העבר טל ברודי.

חמשת גיבורי הסביבה שנבחרו הם:
עופרי משה תלמידת כיתה ג', מנהיגה סביבתית סוחפת מקיבוץ גזר
ארגון גינות קהילה בישראל
סוהא אבו-עיטא, מחנכת מטייבה
אמיר יחיאלי, ממציא מערכות למיחזור מי גשמים מירושלים
אריק הר זהב, מורה מקיבוץ כפר עציון שמגיש תלמידים לבגרות במדעי סביבה

רוצים להכיר את הזוכים בתחרות? היכנסו לקישור כאן

"בזכות תחרות גיבורי הסביבה זכינו להכיר יותר מאלף פרויקטים שעושים אנשים מן השורה ולאו דווקא מומחים ואנשי מקצוע. את הפרס האמיתי אנחנו מקבלים מכם. אנחנו שואבים מכם עידוד להמשיך בדרך חשובה זו. זוהי הדרך לחולל שינוי אמיתי" אמר יו"ר קק"ל אפי שטנצלר

השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ אמר בטקס: "היום, יותר מתמיד, ישראל זקוקה לגיבורי סביבה מכל המגזרים, העדות, הגילאים והישובים בארץ. סכנות סביבתיות וזיהום הם האויב השקט של העידן המודרני ואי אפשר להפריד בין אהבת הסביבה לאהבת האדם , בין צדק חברתי לצדק סביבתי . אני גאה להיות השר הראשון שמכתיר את גיבורי הסביבה הישראלים ובטוח שמעתה בכל שנה יהיה קשה יותר לבחור מבין האלפים העוסקים במלאכה בכל יום."

לארוע הגיעו אישי ציבור, פעילים ונציגי ארגונים מתחומי הסביבה והחברה, תלמידים ובני תנועות נוער מכל רחבי הארץ וכמובן גיבורי הסביבה עצמם מלווים במכרים חברים ובני משפחה.