הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כינרת נגישה גם לנכים ובעלי מוגבלויות


במהלך חג השבועות הונגשו בכנרת ארבעה חופים עבור נכים ובעלי מוגבלויות באמצעות שטיחי גישה לקו המים וכיסאות גלגלים מאובזרים במצופים. ארבעת החופים הם חוף חוקוק צפון, שקמים, לבנון ומפרץ אמנון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-06-2014



תלמידי בי''ס יובלים מעפולה ומע''ש מעלבון חווים בפעם הראשונה כניסה למי הכנרת, צילום: אייל מרגולין

כששמחה שמואלי בת ה-17 נכנסה לראשונה בחייה למי הכנרת הקרירים היא לא הייתה מסוגלת לבטא במילים את תחושותיה, אך החיוך שנפרש על פניה אמר הכל. ''אין ספק שזה הרגע לו קיווינו, להגיע לכינרת כמשפחה בידיעה כי גם שמחה תהנה מכניסה למים מתוקים". אמרה אמה, עילית שמואלי, שהייתה מראשי מטה המאבק של הנכים בשנת 2006.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על אף שהמים הם האמצעי הטוב ביותר לטיפול בבעיות אורטופדיות והעובדה שלמים מתוקים כמו מי הכנרת פוטנציאל פחות לזיהומים, עד כה אנשים בעלי נכויות לא היו מסוגלים להגיע למי האגם בגלל האבנים שעל החוף ובשל העובדה שאי אפשר לשאת אותם ללא כסאות גלגלים בגלל משקלם הכבד.

החל מהיום, יוכלו גם הנכים ליהנות מרחצה במי הכינרת המתוקים. לרגל חודש הנגישות, הנגישה רשות ניקוז ונחלים כינרת ארבעה חופים ציבוריים עבור אוכלוסיית הנכים - חוף חוקוק צפון, שקמים, לבנון ומפרץ אמנון. בשלב ראשון נרכשו חמישה כיסאות גלגלים מאובזרים במצופים ושטיחים גמישים באורך 20 מטרים כל אחד, שנפרשו על החוף ומאפשרים את הובלת כיסאות הגלגלים עד למי האגם מבלי לפגוע בסביבה.

ביום שישי האחרון, בטקס מרגש, חנך השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ את המיזם החברתי ביחד עם תלמידי בית הספר "יובלים" מעפולה ותלמידי מע"ש (מרכז עשייה שיקומי) מעילבון הלוקים בשיתוק מוחין.