הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השרב האחרון גרם לנזקים של כ-4 מיליון ₪ לחקלאות


מנתונים ראשונים של חברת קנט, עולה כי השרב הכבד שפקד את ישראל בשבוע שעבר גרם לתמותת עופות בענף הלול בשלוחות ההטלה, הפטם, הרבייה ותרנגולי ההודו. נזקים כבדים נגרמו גם לענבים, הנקטרינה והמשמש בעיקר באזורי הדרום והמרכז, ולגידולי הירקות וצמחי הנוי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-06-2014



נזקים לכרמי הענבים, צילום: קנט

השרב הכבד שפקד את ישראל ביום רביעי האחרון גרם לנזקים בהיקף של כ-4  מיליון ₪ לחקלאות. כך עולה מהערכה ראשונית של קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. בחדר המצב של החברה התקבלו מאות הודעות של חקלאים על נזקים שנגרמו להם, ולהערכת החברה מדובר בלמעלה מ- 150 משקים חקלאיים בכל רחבי הארץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מנתונים ראשונים עולה כי נזק כבד נגרם לענף הלול בשלוחות ההטלה, הפטם, הרבייה ותרנגולי ההודו בשל החום הכבד שהביא לתמותת העופות. נזקים כבדים נגרמו גם לענבים, הנקטרינה והמשמש בעיקר באזורי הדרום והמרכז. כמו כן, נגרם נזק לגידולי הירקות וצמחי הנוי באזורים השונים ברחבי הארץ.

לדברי דוד גינזבורג, מנכ"ל קנט המעריכים יצאו לשטח על מנת לאמוד את הנזקים ורק בימים הקרובים ניתן יהיה לדעת במדויק היקף הנזק הכולל. בקנט מציינים כי מרבית החקלאים שנפגעו ממזג האוויר השרבי מבוטחים במסלול המורחב ובכך נמנעה מהם פגיעה כלכלית משמעותית.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.