הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תעריפי המים יופחתו בשיעור של 0.14%


מחירי המים יירדו בשיעור קטן בתחילת יולי בעקבות עדכון סל המחירים. בינואר הוקטן התעריף ב-5.25%, אך מחירי המים עדיין גבוהים, אחרי שהתייקרו בשלוש השנים האחרונות ב-25%. במקביל, דורשת רשות המים להעלות את התעריף לחקלאות בכ-50%. התאחדות חקלאי ישראל: יד ימין נותנת ויד שמאל לוקחת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-06-2014



מתקן ההתפלה באשקלון, צילום: רשות המים

בעקבות עדכון סל המחירים יופחתו תעריפי המים בשיעור של 0.14% החל מחודש יולי 2014, כך הודיעה היום (ה') רשות המים.  הפחתה זו מצטרפת להפחתה הקודמת בתעריפי המים לצרכנים ביתיים בשיעור של כ-5.1% (ריאלית) שהתרחשה בחודש ינואר, כך שבשנת 2014 הוקטן התעריף ב- 5.25%.

יש לציין כי מאז הרפורמה במשק המים והקמת התאגידים מחירי המים התייקרו מאז שנת 2010 ב-25%.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''התחזקות והתייצבות המגמה של הקטנת תעריפי המים מתאפשרת בעקבות מאמצי ההתייעלות בכל מרכיבי משק המים'' אומרים ברשות המים. ''הרשות ממשיכה לפעול בנחישות להתייעלות כוללת במשק המים והביוב במטרה להוביל להפחתה נוספת בתעריפי המים, המתעדכנים פעמיים בשנה, בינואר וביולי.

מנהל רשות המים ויו"ר המועצה, אלכסנדר קושניר: "מגמת הורדת תעריפי המים נמשכת. רשות המים, בתאום עם כל גורמי הממשלה, מגבירים את המאמצים להתייעלות בכל מרכיבי משק המים ולהקטנת הסיבסודים הצולבים אשר יובילו להקטנה נוספת של העלויות במשק המים וכתוצאה מכך גם להקטנה נוספת של התעריף לצרכן".

במקביל, מבקשת רשות המים להעלות את התעריף בלמעלה מ-50% למים שפירים בחקלאות. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, מסר היום בתגובה: "אנחנו מברכים על הרצון של רשות המים להוזיל את עלויות המים. אך הוזלה של פחות מ 0.2% לצרכן הפרטי, ודרישה הזויה להעלאה של 50% לחקלאות היא בבחינת יד ימין נותנת ויד שמאל לוקחת, שכן העלאת תעריף המים לחקלאים יעלה בצורה ישירה ודראסטית את מחירי התוצרת החקלאית – הירקות והפירות, והפגיעה בכיס הצרכן תהיה גבוהה הרבה יותר".