הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תנועת המושבים לשר האוצר: להחיל 0% מע''מ גם בהתיישבות הכפרית


בעקבות אישור הצעת החוק לזכאות לפטור ממע''מ על רוכשי דירה ראשונה במעמד הקניה, לא הוכללו בה בני תנועת ההתיישבות, למרות שהם עומדים בקריטריונים לבנות את ביתם הראשון במושב ובקיבוץ. בישראל כיום כ-1000 יישובים כפריים אשר מאוכלסים ע''י למעלה מ-500 אלף תושבים, רובם ככולם בפריפריה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-06-2014



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

יו"ר אגף הקרקעות בתנועת המושבים עו"ד עמית יפרח, פנה היום לשר האוצר יאיר לפיד בבקשה להחיל באופן מידי את ההטבה במע"מ בשיעור 0% גם לרוכשי דירה ראשונה בהתיישבות הכפרית.  כזכור, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה ביום שני את הצעת החוק להענקת הטבה במע"מ בשיעור אפס אחוז לרכשי דירה ראשונה במעמד הקניה. על פי הצעת החוק, הפטור יינתן למי ששירת בצבא, וירכוש דירה מקבלן בסכום של עד 1.6 מיליון ₪.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ברחבי הארץ קיימים היום מעל 1,000 יישובים כפריים אשר מאוכלסים ע"י למעלה מ-500,000 תושבים, כאשר רובם ככולם נמצאים בפריפריה, הרחק ממרכזי הערים הגדולות. משמעותה של דרישת תנועת המושבים משר האוצר הינה שכאשר הזוג הצעיר בונה את ביתו ביישוב הקהילתי או בהרחבה קהילתית של מושב ומשלם משכנתא וזקוק לתמיכה מהוריו, יהיה גם הוא זכאי להטבת המע"מ, שכן כל הקלה בתשלום כפי שהטבת המע"מ מעניקה, הופכת למשמעותית מאוד עבור המתיישבים הצעירים.

יו"ר אגף הקרקעות בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח: "למרות מחאתנו טרם אישור החוק, לא ראה לנכון שר האוצר להכניס את בני ההתיישבות, אשר כולם עומדים בקריטריונים של החוק, לבנות את ביתם הראשון במושב ובקיבוץ, כזכאים לפטור ממע"מ".

עוד אמר יפרח והדגיש: "מיותר לציין כי, עשרות אלפי זוגות צעירים בני ההתיישבות העובדת עומדים בקריטריונים במלואם, קרי, שרתו בצבא (רובם שרות קרבי ומשמעותי), משלמים מיסים, התחתנו והביאו ילדים וכל רצונם להקים את ביתם הראשון במרחב הכפרי הרחק ממרכז הארץ, בעוטף עזה ובקו העימות בצפון ואינם זכאים להטבה ככל אזרחי ישראל. מדובר באפליה".

"אנו רוצים לקיים הלכה למעשה את החזון הציוני ואת החלטות ממשלות ישראל המצטברות שקבעו כי יישוב הנגב והגליל נמצא בראש סדר העדיפות הלאומית. אני קורא לשר האוצר לפעול למען הזוגות הצעירים, בני ההתיישבות העובדת".