הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הארכיאולוג יובל פלג נהרג במפולת סלעים במערה בשומרון


פלג בן ה-45 סגן קמ''ט ארכיאולוגיה במנהל האזרחי, נכנס הבוקר לבדוק את המערה שבאזור שבי שומרון, כשלפתע החלו להידרדר עליו סלעים מצלע ההר. בתום ניסיונות ההחייאה קבעו כוחות ההצלה את מותו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-06-2014



ניסיונות החילוץ בסבסטיה, צילום: מוקד הצלה יו''ש

אסון באתר ארכיאולוגי בצפון השומרון: במהלך עבודות ארכיאולוגיות באתר שבין שבי שומרון לחומש, התדרדרו סלעים אל פתח מערה בה שהה באותה עת הארכיאולוג יובל פלג בן 45, תושב היישוב כפר אדומים וסגן קמ"ט ארכיאולוגיה במנהל האזרחי. אזרחים ששהו במקום הצליחו להזיז חלק מהסלעים והתחילו לבצע בו פעולות החייאה. צוות מד"א וכוח רפואה צבאי שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות, אך נאלצו לקבוע את מותו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון שהגיע למקום סיפר, כי יובל פלג שעמד בראש המחקר ביהודה ושומרון, הגיע למקום על מנת לבדוק את המערה שהתגלתה במסגרת פריצת כביש חדש באזור. "הוא נכנס לשם לראות אם יש במקום ממצאים ארכיאולוגיים ופתאום נפל עליו סלע והרג אותו. עובדים שהיו איתו הזעיקו עזרה והוא פונה מיד מהמקום''. הפועל הפלסטיני ששהה עימו, נפצע קשה והובהל לבית חולים בשכם.

פלג הוא הארכיאולוג השני שנהרג בשנים האחרונות במסגרת עבודתו. לפני כארבע שנים נהרג פרופ' אהוד נצר ז"ל, שחקר את החפירות בהרודיון וחשף את הקבר של הורדוס באתר. נצר נשען על מעקה רופף ונפל במורד הגבעה אל מותו.