הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יוקם צוות בדיקה לאירועים במפרץ חיפה


צוות הבדיקה שיוקם בהנחיית השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, יכין תוכנית להרחבת פעילות הפיקוח והאכיפה ולהגברת השקיפות מול התושבים באזור המפרץ, זאת לאור ריבוי האירועים הסביבתיים באזור תקופה האחרונה. הצוות יגיש את מסקנותיו והמלצותיו לשר בתוך ששים ימים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-06-2014



צילום: אילן מלסטר - המשרד להגנת הסביבה

ימים מדאיגים עברו בשבוע שעבר על תושבי אזור מפרץ חיפה שהיו חשופים לשריפה מתמשכת באתר פסולת בלתי חוקי ליד מט''ש חיפה ולתקלה במפעל 'כרמל אולפינים', אשר גרמה ללהבה גדולה ועוררה בהלה. תושבים באזור התלוננו על צריבות, הקאות, כאבי ראש וסימפטומים אחרים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

​בעקבות ריבוי האירועים הסביבתיים באזור חיפה בתקופה האחרונה, הנחה השר להגנת הסביבה עמיר פרץ את מנכ"ל המשרד דוד לפלר, להקים צוות לבדיקת האירועים. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי ''למרות שבבדיקות המקצועיות שבוצעו נמצא כי איכות האוויר בעיר חיפה לא נפגעה, בשל רצף האירועים האחרון הורה השר פרץ להגביר את הפיקוח והאכיפה באזור''. על פי דרישת השר, צוות הבדיקה יכין תוכנית להרחבת פעילות הפיקוח והאכיפה ולהגברת השקיפות מול התושבים. הצוות נדרש להגיש את מסקנותיו והמלצותיו לשר בתוך 60 יום.

כמו כן, הנחה השר גם את גורמי המשרד להגנת הסביבה ואת אנשי מחוז חיפה לפעול בנחישות מול כל מי שמפר את ההיתרים השונים הניתנים לו מהמשרד.

בתוך כך, ביום שלישי האחרון שלל המשרד להגנת הסביבה את ההיתר שהעניק למפעל "שרפי כרמל" בעתלית, לאחר שנמצאה בו שרשרת כשלים המעידה על חוסר יכולתו להתמודד באירועי חירום העלולים לסכן את האוכלוסיה. לאחר שהתברר כי המפעל עלול לסכן את הציבור, נקט המשרד בצעד חריג זה וחייב את בעלי המפעל גיל דנקנר, לפנות בתוך שבוע את כל החומרים המסוכנים הנמצאים במקום לאתר הפסולת הרעילה בנאות חובב. לפני כשבועיים גרם המפעל לזיהום ולריחות קשים באזור בעקבות דליפה של רעל מסוכן. המפעל לא דיווח על התקלה לכוחות החירום, מנע מהם להכנס ובסיור פתע שנערך השבוע התברר כי במקום קיימת שרשרת כשלים שעלולה להוביל לסיכון הציבור.