הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר: יורחב מעגל העסקים הזכאים לתשלום מע''מ על בסיס מזומן


הצעת שר האוצר להחלת מע''מ בשיעור של 0% בפרויקטים מסוג פינוי בינוי ותמ"א 38 אושרה היום בממשלה. כמו כן יורחב מעגל העסקים הזכאים לתשלום מע''מ על בסיס מזומן כך שכ-43,000 עוסקים קטנים מתחומי הקמעונאות, המקרקעין, הסיטונאות והחקלאות יתווספו למדווחים על בסיס מזומן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-06-2014



צילום: דוברות משרד האוצר

הממשלה אישרה היום את הצעת שר האוצר יאיר לפיד, להחלת מע"מ בשיעור של 0% בפרויקטים מסוג פינוי בינוי ותמ"א 38 וכמו כן הרחבת מעגל העסקים הזכאים לתשלום מע"מ על בסיס מזומן כך שכ- 43,000 עוסקים קטנים מתחומי הקמעונאות, המקרקעין, הסיטונאות והחקלאות יתווספו למדווחים על בסיס מזומן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת תזכיר החוק מוצע לתקן את חוק מע"מ כך שיוחלף הפטור הניתן לפרויקטים מסוג פינוי בינוי ותמ"א 38 בקביעת מס בשיעור אפס. השינוי ליזמים בתחומים אלו לנכות את מס התשומות הכלול בחשבוניות המס שהוצאו להם גם בגין שירותי החיזוק ובכך להגדיל את ההיתכנות הכלכלית של פרויקטים מסוג זה. כמו כן, מוצע במסגרת תזכיר החוק לקבוע מס בשיעור אפס גם על מתן שירותי בניה במסגרת תכניות לחיזוק בדרך של הריסת המבנה והקמתו מחדש (תמ"א 38/2).

ממשרד האוצר נמסר, כי ההצעה באה על רקע המאמצים להגדיל את היצע הדירות למגורים ולעודד חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, וכן פרויקטים של התחדשות עירונית. כמו כן, ההצעה כוללת תיקון של סעיף 22 לחוק מע"מ, ולקבוע כי בעסקה של מכר טובין על ידי עוסק שמחזור עסקאותיו אינו עולה על 2 מיליון שקלים חדשים, יחול החיוב במס עם קבלת התמורה ועל הסכום שהתקבל. ההצעה קובעת כי יחול דיווח על בסיס מזומן על עסקאותיהם של יצרנים אשר מחזור עסקאותיהם אינו עולה על 3,450,000 שקלים חדשים (הרחבה ממחזור של 1.95 מיליון ₪). מדובר בתוספת של עוד כ-2,600 יצרנים שיתווספו למדווחים על בסיס מזומן. צעדים אלו יגדילו את אחוז המדווחים על בסיס מזומן לכ- 94% מסך העוסקים במשק.

שר האוצר, יאיר לפיד: "ההצעה שאושרה היום היא בשורה כפולה למעמד הביניים, היא תקל על כ-43,000 עסקים קטנים כחלק מהמהלכים שאנו מובילים למען העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, והיא תאפשר את הגדלת היצע הדירות ותעודד התחדשות עירונית".