הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כ-40 ק''ג כבד אווז ופירות ים נתפסו בנמל התעופה בן-גוריון


המוצרים הוברחו על ידי שני שותפים, בעלי מסעדה ממרכז הארץ, ללא אישורי יבוא תוך התחמקות מתשלום מסים. עתון כלכליסט מדווח היום כי מדובר ביובל שניר, הבעלים של מסעדת טוטו, וכי בפרשה מעורב גם השף מושיק רוט

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-06-2014



צילום: מכס נתב''ג

בודקי מכס נתב"ג תפסו ביום רביעי האחרון אצל ארבעה נוסעים כ-40 ק"ג כבד אווז וכ-60 ק"ג שרימפסים ופירות ים מוברחים מהולנד. לדברי מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר שהוזמנו למקום, מדובר בתפיסה ראשונה אי פעם של הברחת כבד אווז לישראל. היחידה המיוחדת של מכס נתב"ג הוזעקה למקום ובחקירה ראשונית עלה כי בין המבריחים שני שותפים, בעלי מסעדה במרכז הארץ. עתון כלכליסט מדווח היום כי מדובר ביובל שניר, הבעלים של מסעדת טוטו, וכי בפרשה מעורב גם השף מושיק רוט.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הסיפור החל בבדיקה שגרתית המבוצעת לנוסעים הנכנסים לארץ. שלושה נוסעים שחזרו בטיסה מהולנד ועברו במסלול הירוק, עוררו את חשדם של בודקי המכס ובבדיקת תיקי הצ'מידן שלהם נתפסו מוצרי המזון שאסורים לייבוא ללא אישורים. מתשאול הנוסעים התברר כי היה איתם בטיסה נוסע נוסף שכבר עזב את אולם הנוסעים. אנשי היחידה דלקו בעקבותיו ועוד בטרם עלה למונית, החזירו אותו לבדיקת תכולת תיק היד שלו.

אל המקום הוזעקו גם מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מאחר ומדובר בתפיסה של מוצרי מזון מן החי. החקירה הראשונית העלתה כי  כבד האווז, פירות הים והשרימפסים מהולנד, היו מיועדים להגשה אורחים באירוע הפתיחה של המסעדה. לדברי מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר מדובר בנתחי כבד אווז הנחשבים איכותיים במיוחד, שווי ק"ג אחד הינו 20 יורו.

את כבד האווז ניסו המבריחים להכניס לארץ תוך התחמקות מתשלום מסי יבוא וללא אישור ייבוא שכן יוצרו במשחטה שאינה מאושרת לייבוא לישראל. כבד האווז הושמד והחקירה בעיצומה.