הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מה חדש בשדה הפתוח ?


ביום הפתוח של חברת הזרע שהפך למסורת ומתקיים כבר 11 שנים ברציפות בחוות יבור, הציגו מטפחי החברה בפני מגדלים מהארץ ומחו''ל זנים חדשים לגידול בשטחים פתוחים, ביניהם אבטיח אישי פומה, מלון גליה, העגבניה מגי שכבשה את לב המגדלים וזנים נוספים של פלפלים, כרוביים, חסה, חציל ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-06-2014



אבטיח פומה בחוות יבור, צילום באדיבות חברת הזרע

מאות חקלאים מכל רחבי הארץ ומחו"ל, הגיעו לפני מספר ימים ליום הפתוח של חברת הזרע בחוות יבור - אירוע שמתקיים כבר 11 שנים ברציפות והפך למסורת . מטפחי הזרע הציגו בפני המגדלים את הזנים שהחברה פיתחה במיוחד לגידול בשטח פתוח, וערכו סיורים בשדות כדי לאפשר למשתתפים לראות את הזנים מקרוב ולהכיר את תנאי גידולם. הזנים כללו זני עגבנייה, פלפל, מלון, אבטיח, כרוביים, חסה, חציל ועוד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

איציק עזרא מנהל שוק ישראל בהזרע: "המפגש השנתי ביבור מאפשר לנו לשמור על הקשר עם החקלאים ולחשוף בפניהם את מגוון החידושים העדכניים בתחום. כמו כן, זאת הזדמנות עבורנו לקבל משוב על שביעות רצונם מהזנים כמו גם הצעות לשיפור. הזרע שוקדת כל העת על פיתוחי זנים חדשים שיעמדו בסטנדרטיים הגבוהים ביותר עבור קהל הלקוחות שלנו".

ומה חדש?

במסגרת היום הפתוח הציגה הזרע זנים חדשים ומפתיעים:

אבטיח אישי פומה – אבטיח פורץ דרך באיכותו ובטעמו המצוין. לפומה צבע אדום עז, בריקס גבוה, מירקם קרנצ'י ואחידות גבוהה. צורתו עגולה ומשקלו 2-2.5 קילו. זן הפומה פותח עבור השוק האמריקאי, אשר בו האבטיח האישי מהווה כשליש מצריכת האבטיחים, ותכונות האיכות שלו יוצאות הדופן מהוות את המנוע העיקרי בפריצתו לתודעת המגדלים, המשווקים והצרכן . בשוק האירופי החלה התעניינות רבה בפומה עבור מספר רשתות מובילות, בשל איכותו הבולטת.

מלון גליה עם ציפה כתומה 61902 – מלון גליה עם ציפה כתומה ייחודית, בעל טעם וארומה טעימים במיוחד. מלון הגליה מקבל צבע ציפה חדש, עם טעם חדש, וחיי מדף המתאימים ליצוא ושוק מקומי.

זן עגבנייה טעים במיוחד העונה לשם מגי – עגבניית טעם שכבשה את ליבם של המגדלים, הצרכנים ולא מעט מומחי קולינריה . מגי, עגבניית הטעם החדשה של חברת הזרע מצטיינת בשילוב מושלם של מתיקות וחמיצות ובריכוז גבוה של חומרים ארומטיים. במבחני טעם שנערכו ידי חברת "אנליסט למחקרי שוק סנסורים", נמצא שבנוסף להיות "מגי" הזן המועדף על נסיינים מתחת לגיל 35, הוא גם הזן המועדף בקרב אנשים שמעידים על עצמם כאוהבי עגבניות מושבעים. לעגבנייה מגי טעם וריח שיזכיר לרוב הישראלים את העגבנייה ב'טעם של פעם'. הזן החדש פותח במשך שש שנות שיתוף פעולה בין הזרע לבין צוות העגבניות של הפקולטה לחקלאות ברחובות, בהובלת המטפח ד"ר גדי בן אוליאל.