הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ביהמ''ש: כניסה למגורי עובדים שלא בנוכחותם - בצו שיפוטי בלבד


בית הדין לעבודה בנצרת קבע כי ביקורת שביצעו פקחים במגורי עובדים תאילנדים ללא נוכחותם, נעשתה בניגוד לחוק. ''החשש הוא שמאות חקלאים שילמו קנסות מנהליים, ואולי אפילו הורשעו בדין, בתיקים בהם המדינה השיגה את ראיותיה תוך ביצוע עבירה ובניגוד לדין'' אומר עו''ד אלעד שרון שייצג את המעסיק

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-07-2014



למצולם אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שופט בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, חיים ארמון, החליט לזכות את החקלאי ניסים אמזלג ממושב רחוב בעמק בית שאן, לאחר שקיבל את טענתו כי ביקורת של פקחים במגורי העובדים התאילנדים שבבעלותו, נעשתה בניגוד לחוק, מאחר שהעובדים לא נכחו במקום ומבלי שהתקבלה הסכמתם. בית הדין קבע, שנוכחותו של החקלאי בעת הביקורת אינה מספקת וכניסת הפקחים למגורי העובדים שלא בנוכחותם יכולה להתבצע אך ורק עם צו שיפוטי המתיר זאת.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עו"ד אלעד שרון ממשרד ויינשטוק זהבי, שייצג את החקלאי, מציין כי הכרעת הדין חשובה ביותר מאחר והיא קובעת כי עצם הכניסה של גורם ממלכתי למקום מגוריו של אדם ללא הסכמתו, מהווה פגיעה בפרטיותו ובכבודו ולכן יש להגביל אותה למקרים חמורים וקיצוניים בהם היא מוצדקת, על מנת להגן על אינטרס ציבורי משמעותי.

''ההחלטה מבהירה בצורה ברורה שרשויות שלטוניות אינן יכולות לנצל את כוחן בצורה בלתי סבירה מול האזרח וניתן לקבל הגנה מבית המשפט. החשש הוא שמאות חקלאים שילמו קנסות מנהליים בסכומי עתק, ואולי אפילו הורשעו בדין, בתיקים בהם המדינה השיגה את ראיותיה תוך ביצוע עבירה ובניגוד לדין. קיימת סבירות גבוהה שבית המשפט היה מזכה אותם - וחבל'' אומר עו''ד שרון.

בית הדין התייחס בהחלטתו גם לפגמים מינוריים במגורים שהפקחים הצביעו עליהם ושהיו הבסיס להגשת כתב האישום וקבע שהם אינם מהותיים ובחלק מהם, שיחה עם העובדים יכולה היתה להבהיר כי לא היו כלל ליקויים.