הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נטפים העבירה את תכנון מערכות ההשקיה לעולם התלת-מימד


הביקוש ההולך וגדל למוצריה של נטפים בעולם, הוביל לגידול מתמשך בהיקפי הפעילות של החברה ולצורך בפתרונות חדשים. נטפים אימצה לאחרונה את השימוש בתכנת תכנון ועיצוב מכני של אוטודסק. מעבר לשיפור בהיבט התכנוני התוכנה תורמת לחברה גם בהיבט השיווקי עסקי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-07-2014



תמונת המחשה למערכת Autodesk. יח"צ

חברת נטפים, מהמובילות בעולם בתחום טכנולוגיית ההשקיה, אימצה את השימוש ב-Inventor, תוכנת התכנון והעיצוב המכני של אוטודסק, זאת כחלק ממהלך המעבר לשימוש ב-Autodesk Product Design Suit Premium. השימוש בתוכנה מאפשר לחברה אשר מתמחה בפיתוח ואספקת פתרונות להגדלת תפוקות יבולים חקלאיים תוך חיסכון מרבי במים, לקצר תהליכי תכנון והפקת שרטוטים. במקביל, מאפשרת התוכנה לצייד את צוות המכירות בשטח בדוגמאות תלת מימד של מוצרים חדשים לטובת המחשה מהירה של קונספטים ורעיונות והמחלקה הגרפית יכולה להדפיס את התמונות ולהשתמש בהם לפרסומים השונים.

הביקוש ההולך וגדל למוצריה של נטפים הוביל לגידול מתמשך בהיקפי הפעילות של החברה ולצורך בפתרונות חדשים. "עד לא מכבר הפיקו את השרטוטים המכלוליים של המנגנונים ומערכות ההשקיה באמצעות תוכנת דו מימד והפקת השרטוטים הייתה איטית ולא תמיד ברורה", אומר בני דונביץ', ממחלקת תכנון מערכות השקיה לחקלאות בנטפים. "כשעובדים על מספר מערכות השקיה במקביל, מדובר בהיקף עצום של רכיבים ותהליכים ומטבע הדברים נוצר כר נרחב לטעויות ולבזבוז זמן ומשאבי מערכת. על מנת לייעל את התהליך ולהתמודד עם היקפי העבודה, הוחלט לעבור לפתרון תוכנה ייעודי לתחום - תוכנת תיב"ם של אוטודסק, עם מודולים ייחודיים לתכנון בתלת מימד".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"ניתן לומר בביטחון כי המטרה שלנו בנטפים לייעל תהליכים ולחסוך זמן והוצאות מיותרות נמצאת ללא ספק על המסלול הנכון" אומר אילן ישראל מנהל חטיבת אוטודסק בקבוצת תים. "חברת נטפים רכשה את התוכנה כפתרון מקיף ליצירת אב טיפוס דיגיטאלי, תכנון ועיצוב מוצר בתלת מימד בנוסף לתוכנות אוטודסק אחרות שמשמות מחלקות שונות בנטפים. לדברי דונביץ' המעבר לעולם התלת מימד חולל שינוי משמעותי בתהליך העבודה בחברה. "במקום להכין רשימת חלקים וכמויות ידנית של כל החלקים שאני מחבר זה לזה כדי לבנות את מערכת ההשקיה הנדרשת, עם הפתרון של אוטודסק אני עושה זאת בלחיצת כפתור. אוטודסק היא חברת התוכנה היחידה בעולם המציעה פתרון מלא ליצירת אב טיפוס דיגיטלי, נגיש ועתיר יכולות. היא מאפשרת ליצור, לנהל, לדמות, לבחון, לממש רעיונות ולפשט משמעותית את תהליך התכנון והייצור."

"מעבר לשיפור בהיבט התכנוני התוכנה תורמת לנו גם בהיבט השיווקי עסקי", מוסיף דונביץ'. "היכולת להפיק מהתוכנה תצוגה ויזואלית של כל מערכת השקיה בכל קונפיגורציה ולהציגה בפני לקוחות בכל שלבי העסקה, לא היתה לנו לפני שרכשנו את התוכנה. זו דוגמא מצוינת של תמונה אחת שווה אלף מילים שמאפשרת היום לקצר תהליכי המכירה משמעותית ולסגור עסקאות מהר יותר. ה- Inventor של אוטודסק מאפשר לנו לעשות יותר במינימום משאבים".

חברת נטפים הנחשבת למובילה בעולם בתחום טכנולוגיית ההשקיה בטפטוף, מתמחה בפיתוח ואספקת פתרונות חדשניים להגדלת תפוקות היבול תוך חיסכון מרבי במים והפחתת הסחף והתכלות הקרקע. מערך הפתרונות שנטפים מספקת ללקוחותיה בארץ ובעולם כולל ליווי אגרונומי, תמיכה מקצועית, מערכות למטעים, כרמים, גידולי ביו-אנרגיה, חממות וגינון ומגוון פתרונות מודולאריים - החל מבדיקות היתכנות וכלה בטכנולוגיות מתקדמות ליישום והקמת פרויקטים בכל העולם. נטפים מעסיקה כ-4000 עובדים ב- 16 מפעלי ייצור אשר נמצאים בבעלותה ופועלים ב-11 מדינות. זאת לצד 27 חברות בת ונציגויות שיש לחברה בכ-110 מדינות ברחבי העולם.

אוטודסק (Autodesk) היא חברת תוכנה 3D מובילה בתחומי העיצוב, הנדסה ובידור, המספקת כלי תכנון ללקוחות מכלל תחומי ההנדסה, הייצור, אדריכלות, בניין, תשתיות, המדיה והבידור. השימוש בתוכנת Autodesk מאפשר למשתמשים לעצב, לדמיין ולדמות את הרעיונות לפני שהם נבנו, או יוצרו - החל מאפקטים חזותיים שוברי קופות, מבנים חוסכי אנרגיה ועד למכוניות חשמליות ולסוללות המניעות אותן. השימוש בתוכנות Autodesk 3D נמצא בכל מקום בו מסתכלים. באמצעות האפליקציות של החברה למכשירי הסלולר השונים, מתאפשרת גישה לטכנולוגית עיצוב מתקדמות למעצבים מקצועיים, מעצבים חובבים, בעלי הבתים עצמם, סטודנטים ויוצרים מזדמנים – מכל מקום ובכל שעה. מאז השיקה Autodesk את תוכנת הדגל לעיצוב ותכנון AutoCAD ב-1982, היא ממשיכה לפתח את הפורטפוליו הרחב ביותר של תוכנות 3D לשווקים הגלובליים. אומניטק היא נציגת אוטודסק בישראל. אגף אוטודסק באומניטק עוסק בפיתוח, התקנות, הדרכות, הטמעות וליווי פרויקטים למגוון מגזרי תעשיה, בהם: אדריכלות ובניה, מכאניקה, הנדסה אזרחית, מיפוי ומדידות, מדיה ובידור.

תים-נטקום מקבוצת מלם-תים, היא חברת האינטגרציה המובילה בישראל, על פי דוחות חברת האנליסטים STKI. החברה מאגדת בתוכה את כלל הפעילויות העסקיות של החברות תים ונטקום המגלמות ביחד מעל ל-40 שנות ניסיון בתחום המחשוב והתקשורת. יכולות החברה מבוססות על פיתוח מתודולוגיות ייחודיות בתחומי המחשוב המתקדמים ועל יכולות מקצועיות מן הגבוהות הקיימות בשוק המחשוב בישראל. לתים נטקום מוניטין מצטבר המבוסס על מכלול שירותים רחב, אותם היא מציעה לבסיס לקוחות מגוון. ארגונים רבים בכל מגזרי המשק: ציבורי וממשלתי, בטחון, תעשיה ומסחר, פיננסי, הייטק , טלקום ועוד, נהנים מפתרונות החברה המגובים בשירות איכותי ובלתי מתפשר.