הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תנועת המושבים נערכת לסייע למושבי הדרום


מזכ''ל תנועת המושבים, מאיר צור פנה לראשי המושבים בארץ בבקשה להיערך לקליטת משפחות ממושבים בדרום. התנועה נערכת לסייע גם לחקלאים במקומות בהם ייווצר מחסור בידיים עובדות. ''לנוכח ההסלמה אנו מבקשים לשוב ולהזכיר את הערבות ההדדית ולסייע ככל שניתן ליישובים לעבור את ימי הסער הנוכחיים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-07-2014



עובדים תחת מטחי הקסאמים, צילום ארכיון: מועצת החלב

תנועת המושבים נערכת לסייע למושבים בדרום לנוכח ההסלמה במצב הביטחוני. מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, כינס את מטה התנועה לישיבה דחופה על מנת לקדם את הסיוע באופן מידי לתושבים שנמצאים בימים אלה תחת מתקפת הטילים.

במכתב ששלח בתום הישיבה לראשי ומזכירי המושבים ברחבי הארץ כתב צור: "בימים אלה אנו עדים להסלמה במצב הביטחוני המשפיעה על כלל המדינה, אך באופן ישיר מאיימת על שגרת החיים ותחושת הביטחון של רבבות חברינו ביישובים בעוטף עזה ובטווח הטילים. מושבים, קיבוצים ויישובים קהילתיים נאלצים להתמודד עם 'שגרת חירום' שהחליפה את מקומה של שגרת החיים הברוכה".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תנועת המושבים נערכת באופן מידי לקליטת משפחות מהמושבים בדרום להתארח אצל משפחות ממושבים מרחבי הארץ, ואף לסייע לחקלאים במקומות בהם ייווצר מחסור בידיים עובדות. כמו כן, תנועת הנוער 'בני המושבים', נערכת לקיים לילדים ולבני נוער פעילויות שונות ומכינה תשתית ראשונית לקליטת ילדים ומשפחות.

"לנוכח ההסלמה של הימים האחרונים, אנו מבקשים לשוב ולהזכיר את הערבות ההדדית של כולנו במרחב הכפרי ואת המחויבות שלנו כשותפים לדרך בתנועת המושבים לסייע ככל שניתן ליישובים לעבור את ימי הסער הנוכחיים'' כתב צור בפנייתו למושבים ''אנו מזמינים את החברים מיישובי הדרום לפנות אלינו אם באופן ישיר ואם דרך מזכירויות המושב וכמובן דרך המועצות האזוריות, עמן אנו נמצאים בקשר ישיר, ולשתף אותנו בקשיים ובצרכים שלכם. אנו נעשה כל מאמץ לסייע באמצעים העומדים לרשותנו".