הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נפתחה עונת החפירות ה-15 בעיר העתיקה סוסיתא


משלחת ראשונה של עשרות מתנדבים מכל העולם כבר החלה בעבודתה בעיר העתיקה שנמצאת על גבעה הציורית המשקיפה לכנרת. גם השנה מוזמן הקהל הרחב להגיע ולצפות בעבודות, או להתנדב בסיוע לחופרים ולגלות ממצאים חדשים באתר. החפירות יסתיימו בעוד כשבועיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-07-2014



החפירות בסוסיתא, צילום: אריאל צור

החלה עונת החפירות ה-15 בעיר העתיקה סוסיתא, אחת מערי הדקפוליס, עיר יוונית-רומית ששרידיה נמצאים על גבעה ציורית המשקיפה לכנרת בסמוך לקיבוץ עין גב. משלחת ראשונה של 50 מתנדבים מכל העולם התמקמה בקיבוץ עין גב, והחלה בעבודתה באתר העתיקות הארכיאולוגיות על הגבעת שנמצאת 150 מטרים מעל פני הים.  החפירות בראשותו של ד"ר מיכאל אייזנברג מאוניברסיטת חיפה, ימשכו עד ה-24 ביולי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בסוסיתא נחשף הרחוב הארוך ביותר שהתגלה בישראל, מעוצב באבני בזלת מלוטשות שקצהו צופה למרחבי הכינרת. בעונות החפירות הקודמות נחשפו במקום תגליות וממצאים מרתקים ביניהם: דיוקן של תושב סוסיתא, ככל הנראה מהתקופה הרומית, שסותת על מצבת אבן, בריכת שחייה בבית המרחץ הרומי, מזבלה עירונית שחשפה את הרגלי האכילה במקום לפני כ-1,700 שנים ועוד.

השנה יתמקדו החפירות בחשיפת הבזיליקה הרומית רחבת הממדים שהתגלתה במקום, בבית המרחץ הדרומי וסביבתו וכן בחחלק המערבי של הרחוב הראשי של העיר החוצה אותה ממזרח למערב.

בעונה זו מוזמן הקהל הרחב להתנדב בסיוע לחופרים ולגלות ממצאים חדשים באתר החפירות. ניתן גם להגיע ולהתבונן בחופרים המתנדבים באתר הארכיאולוגי.

חברי קיבוץ עין גב, הקשורים לאתר הממוקם במרומי ההר ששוחרר במלחמת השחרור על ידי חברי הקיבוץ, מעריכים ומוקירים את המאמץ וההתלהבות של צוות הארכיאולוגים והחופרים, ממשיכים לפקוד את אתר החפירות ולעקוב בדריכות אחר הממצאים והגילויים.

לפרטים אודות התנדבות בחפירות: ד"ר מיכאל אייזנברג hippos@research.haifa.ac.il

עוד בנושא

מה עושה פקק של בירה בתעלת ניקוז סגורה מלפני 2000 שנים ?

השנה ה-14 של החפירה בעיר הרומאית העתיקה סוסיתא ממזרח לכנרת, ממשיכה לספק ממצאים ארכיאולוגיים מרשימים ומפתיעים, שחושפים רבדים נוספים בחייה של העיר שהוקמה במאה השנייה לפני הספירה ונחרבה ברעש האדמה הגדול של שנת 749. פקק הבירה כמובן לא שייך לרומאים, אבל ההסבר האמיתי מרתק לא פחות

   

לראשונה: נחשף דיוקן אבן של תושב סוסיתא הקדומה

עונת החפירה ה-13 בסוסיתא ממשיכה לספק ממצאים מרהיבים. ד''ר איזנברג המנהל את החפירה: ''הרמתי את האבן שכיסתה על אבן בזלת מסותתת ופתאום הבנתי שמביט בנו בחזרה איש סוסיתא''