הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בשל המצב הבטחוני: בוטל כנס החלב העולמי בישראל


הכנס השנתי של ארגון החלב העולמי (IDF) שאמור היה להתקיים בסוף אוקטובר בתל אביב ולארח מאות מוזמנים מ-56 מדינות, בוטל בשל המצב הביטחוני. כנס מדעי הבקר יתקיים כמתוכנן בסוף אוקטובר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-08-2014



מנכ''לית מועצת החלב מיכל קראוס עם נשיא המדינה שמעון פרס, צילום: מיכל פתאל

כנס החלב השנתי של ארגון החלב העולמי ה-IDF, שאמור היה להתקיים בתל אביב בין התאריכים 27-31/10 בוטל בעקבות מבצע צוק איתן ואי הודאות בהקשר למצב הביטחוני באזור. כנס מדעי הבקר שהינו כנס שנתי מקומי, יתקיים כמתוכנן בסוף אוקטובר בתל אביב.

הכנס השנתי של ארגון החלב העולמי נחשב לאירוע הדגל של תעשיית החלב העולמית ובשנים האחרונות השתתפו בו בממוצע כ-1200 מומחים בתחום החלב מ-56 מדינות ברחבי העולם. מטרתו העיקרית, לאפשר לעוסקים במשק החלב במדינות השונות ללמוד מהניסיון העולמי בתחומים השונים בענף.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בכנס היוקרתי שהתקיים בקייפטאון שבדרום אפריקה בשנת 2012 זכתה ישראל לארח את הכנס השנה, זאת לאחר התמודדות מול מדינות רבות, כאשר בסיומה ניצבה מול טורקיה. בכנס אמורים היו להשתתף כ-800 אורחים מתעשיית החלב מ-50 מדינות. בין האורחים המכובדים שהוזמנו נמנו שרי החקלאות של איטליה, קניה, הודו, נציג שר הטכנולוגיה והחדשנות של סין. הכנס אמור היה לעסוק במוכנות ענף החלב לעתיד ובצורך לספק מזון לאוכלוסיית העולם בשנת 2050.

מיכל קראוס מנכ"לית מועצת החלב: "הכנס היה אמור להציג בפני העולם את פניה היפות של מדינת ישראל ואת הישגיה של תעשיית החלב המתקדמת שלנו. אנו מצרים על ביטול הכנס ומקווים לימים שקטים יותר. ענף החלב הוכיח גם במהלך מבצע צוק איתן את חוזקו ומחויבותו לדאוג לאספקה סדירה של מוצרי חלב לציבור הישראלי גם תחת אש".

ארגון ה-IDF הוא ארגון בינלאומי של 56 המדינות המייצרות חלב (90% מהחלב המיוצר בעולם). לכל מדינה בארגון ישנה "וועדה לאומית" הכוללת מועצות חלב, מחלבות, מומחים ואנשי אקדמיה.