הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חקלאות חברתית ישירה: סקר צרכנים


המיזם שהחל את דרכו כמחאת הפלפלים, מגבש בימים אלו תכנית להקמת ארגון ללא מטרות רווח. ''אנחנו מאמינים שערכיות ואידיאליזים עוד לא חלפו מהעולם, ואנו רוצים לעודד סחר הוגן בו כל שרשרת הערך יוצאת מורווחת''. הציבור הרחב מוזמן להשתתף בסקר קצר שיעזור למיזם בהמשך פעילותו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-08-2014




בימים אלו המיזם 'חקלאות חברתית ישירה' מגבש הקמת ארגון ללא מטרות רווח שימשיך להנגיש תוצרת חקלאית לצרכנים במחיר הוגן, היישר מהחקלאים. באמצע חודש אפריל החל המיזם את פעילותו בדף הפייסבוק 'חקלאות חברתית ישירה' בעקבות המחאה הציבורית נגד פערי התיווך והמחירים הגבוהים של פירות וירקות ברשתות השיווק. תחילתה של המחאה היתה במכירת טונות של פלפלים בנקודות מכירה בכל הארץ. לכן הוכתר המיזם ע"י התקשורת בשם מחאת הפלפלים. במשך ארבעת החודשים שחלפו מאז, מאות חקלאים הצטרפו למכירות המאורגנות ישירות לצרכנים, על מנת לחתוך את פערי התיווך.

בשלב הראשון, הארגון ימשיך לקיים מכירות עם מערכת של חקלאים אמינים ואיכותיים ובשלב השני יקדם מטרות משותפות של חקלאים מכל הארץ. ''אנחנו מעוניינים בשיתוף פעולה ארוך טווח המבוסס על אמון, עם החקלאים, ציבור הצרכנים ועם מארחי מכירות, כגון עיריות. העיריות מבינות שהן נותנות שירות לתושבים שלהם בזה שהם מאפשרות מכירה של תוצרת חקלאית באישורן, בתחומן ובעידודן. מאוד יעזור לנו אם תיקחו 3 דקות מזמנכם כדי למלא סקר קצר שבנינו על מנת להבין טוב יותר כיצד למסד את הפעילות שלנו'' אומרים בארגון

קישור לסקר: https://goo.gl/nbMGlS

''פערי התיווך הגבוהים בין החקלאי לצרכן לא מאפשרים לחקלאים להתפרנס בכבוד, והצרכן נאלץ לשלם מחירים מופקעים על פירות וירקות, מוצרים בסיסיים בכל בית ישראלי'' אומרת כרמית משיח שהקימה את המיזם. ''כל הפעילים ב'חקלאות חברתית ישירה' עשו ועושים את כל ארגון המכירות בהתנדבות. משפחות שלמות שמו את חייהם בצד, התגייסו למשימת ההסברה, והוציאו מכיסם כדי לארגן פרנסה לחקלאים. בעזרת ציבור החקלאים והצרכנים הגענו למסקנה של'חקלאות חברתית ישירה' מגיע המשך ע״י מיסוד הפעילות''.

ולכן, 'חקלאות חברתית ישירה' עומדת להפוך לארגון ללא מטרות רווח, עם שקיפות ועם נכונות אמיתית לפרנסה לחקלאים. ''אנחנו מאמינים שערכיות ואידיאליזים עוד לא חלפו מהעולם, ואנחנו רוצים לעודד סחר הוגן בו כל שרשרת הערך יוצאת מורווחת: ובעיקר החקלאי והצרכן, מה שמאוד שונה במציאות העגומה של שוק פירות והירקות כיום. כעת אנחנו מחפשים דרך שנוכל לעשות את זה כמשהו קבוע. האינטרסים של החקלאים ומחיר הוגן לצרכן כנגד עיננו. אנחנו רוצים להנגיש את התוצרת החקלאית הטרייה לצרכן ולהישאר במוד המכירות החברתי העממי והאוטנטי שמאפיין את המכירות עד כה'' אומרים כרמית משיח וג'קו שיפמן.