הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פיתוח ישראלי חדש: מערכת לבקרה ומניעת דליפות ונזקי מים


המערכת שפותחה ע''י חברת הסטארט אפ הישראלית Aqua-Rimat זמינה לשוק העסקי והמוסדי, לאחר תקופת ההשקה הרכה. המערכת סוגרת את ברזי המים כאשר המבנה לא מאוייש באמצעות חיבור לאפשרויות פיקוד מגוונות, ובכך מונעת נזקי מים או אובדן מים משמעותי בדליפות כרוניות, הצפות וכדומה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-08-2014



צילום באדיבות חברת Aqua-Rimat,

חברת הסטארט אפ הישראלית Aqua-Rimat, משיקה לראשונה בישראל מערכת טכנולוגית מתקדמת לבקרה ומניעת דליפות ונזקי מים. המוצר החדש בשם alliGATER ייעודי בשלב ראשון לבתי עסק, משרדים ומוסדות, הוטמע בהצלחה בבתי עסק שונים בישראל, במסגרת תקופת ההשקה הרכה. החל מהחודש שעבר, מערכת ה- alliGATER זמינה  לשוק העסקי והמוסדי, הכולל מאות אלפי משרדים, בנייני משרדים, שירותים ציבוריים, בתי ספר, אוניברסיטאות, פארקים, מחסנים, מבנים חקלאיים, בתי נופש, מבני ציבור ובתי מלון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המערכת סוגרת את ברז המים כאשר המבנה לא מאוייש. פתיחת וסגירת ברז המים תתאפשר אוטומטית באמצעות חיבור המערכת לאפשרויות פיקוד מגוונות, כדוגמת חיישני נוכחות, מערכת אזעקה, מפסק פשוט, טיימר מקומי, או מערכת ניהול מבנים.

נזקי מים נגרמים לרוב כתוצאה מהצפות, ברזים שנשכחים פתוחים וכאלה שהחיישנים בהם לא תקינים. במקביל, קיים אובדן מים משמעותי ב"דליפות כרוניות", אותו מורידה המערכת למינימום, ובכך חוסכת כסף בשוטף, ומחזירה את ההשקעה בה.

על פי נתוני חברות הביטוח בישראל, מדי שנה עלות נזקי המים נאמדת ב-300,000,000 ש"ח. סכום זה גדל בממוצע ב- 14%, זאת כתוצאה מהתיישנות המבנים. עד עתה לא הייתה דרך למנוע את נזקי המים, דבר שהוביל לעלויות תיקון גבוהות, הפסד ימי עבודה ואובדן מידע אשר לרוב לא מכוסים על ידי חברות הביטוח.

המערכת מזכה ב- 2.5 נקודות בתקן בניה ירוקה, ומספקת "ראש שקט" גם לקבלנים ויזמים, כיוון שהיא מונעת נזקי מים משמעותיים בשנת הבדק.

אלון גל, מנכ"ל Aqua- Rimat , שעד לא מכבר שימש כנספח טכנולוגיה ולוגיסטיקה של צה"ל בוושינגטון מוסיף: "מערכת ה- alliGATER מהווה יריית פתיחה לשינוי האופן בו מנוהלים מים בנקודות הקצה. את המהפכה, בארץ ובעולם הולכת להוביל Aqua-Rimat. אנו מתכוונים להעניק לצרכן ראש שקט מנזקי מים ווחסכון מהוצאות מים מיותרות, וחסכון משמעותי לחברות הביטוח, שיתורגם גם הוא להפחתה בפרמיות שמשלם הצרכן."

מידע נוסף ניתן למצוא באתר החברה בכתובת www.aquarimat.com