הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות: נוהל תמיכה בהתארגנויות חקלאים


משרד החקלאות ופיתוח הכפר מגבש בימים אלה תכנית חדשה שמטרתה חיזוק המשק המשפחתי וההתיישבות באמצעות עידוד להקמה של התארגנויות מגדלים וחיזוק התארגנויות קיימות. תקציב התוכנית יעמוד בשנים 2014-2015 על 10 מיליון ₪. שר החקלאות יאיר שמיר: ''המהלך צפוי לשמר ולחזק את המשק המשפחתי הקטן על ידי הגדלת יכולת המיקוח והרווחיות העסקית של המשקים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-08-2014




משרד החקלאות ופיתוח הכפר מגבש בימים אלה תכנית חדשה לעידוד חקלאים על ידי סיוע להתארגנות, באמצעות תמיכה בשלבים שונים של התגבשותה והפעלתה. מטרת התוכנית לתמרץ את החקלאי הבודד ולחזק את ההתיישבות.  תקציב התוכנית יעמוד בשנים 2014 – 2015 על 10 מיליון ₪.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על ידי התאגדות בהתארגנויות, החקלאים נהנים מיתרונות לגודל ויכולים לשפר את כוח המיקוח ואת הרווחיות העסקית שלהם. קרי, ליישם מצד אחד יתרונות לגודל ומצד שני לשמר את המשק המשפחתי הקטן הקשור למקום ולהתיישבות, ובכך לקדם את החזון שהציב המשרד.

התוכנית שגובשה כוללת שלושה מסלולי תמיכה: סיוע בשלב "בחינת ההיתכנות" להשתתפות בעלות שירותי ייעוץ לבדיקת היתכנות להתארגנות חקלאים ולהכנת תכנית עסקית. מסלול נוסף הינו השתתפות בעלות גיבוש המסמכים המשפטיים ליצירת ההתארגנות לבניית התשתית המשפטית לצורך ייסוד ההתארגנות עד להעמדת תקנון וכלל מסמכי ההקמה הנדרשים לרישומם כאגודה שיתופית על ידי רשם האגודות השיתופיות. מסלול שלישי יתמוך בעלויות לניהול ההתארגנות וגם לפעולות מיתוג ושיווק של ההתארגנות, כדוגמת: שירותי הדרכה לחקלאי האגודה, שירותי ייעוץ כלכלי ועסקי לאגודה, השתתפות בפרסום, מחקרי שוק, הקמת אתר אינטרנט, יחסי ציבור ועוד.

לנוהל התמיכה ולמצגת ההסבר לחצו כאן ניתן לשלוח הערות עד ל-25.8.2014