הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מועצת החלב: יש לשקול עצירת יבוא מוצרי חלב מהאיחוד האירופי


על רקע החלטת האיחוד האירופי לאסור יצוא ממשקים ומחלבות הממוקמים מעבר לקו הירוק, אומרת מנכ''לית מועצת החלב מיכל קראוס: ''זוהי החלטה מקוממת, מדובר בהרעת תנאי סחר באופן משמעותי. לא יתכן כי בתקופה זו פקידי האוצר ימשכו לעודד את פתיחת היבוא כמנטרה. עלינו לשאוף לאיזון''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-08-2014



מנכ''לית מועצת החלב מיכל קראוס, צילום: מועצת החלב

"יש לשקול לעצור יבוא מוצרי חלב ממדינות האיחוד האירופי. פקידי הממשלה במדינת ישראל מעודדים באופן חסר תקדים יבוא מוצרים לישראל בעוד על יצואנים הישראלים מטילים חרמות והגבלות. עלינו להתבונן התבוננות עמוקה כל עסקי הסחר עם האיחוד האירופי ולכלכל צעדינו" כך אמרה מיכל קראוס מנכ"לית מועצת החלב בכנס יצרנים שהתקיים אתמול (ג') בקיבוץ ניר יצחק. בכנס השתתפו ח"כ זבולון כלפה יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, חיים ילין ראש המועצה האזורית אשכול, אריק שור מנכ"ל תנובה, אביתר דותן מזכ"ל התאחדות מגדלי בקר ועשרות רפתנים מהאזור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי הפרסומים, לפני כשבוע שיגר ראש המחלקה לפיקוח על מוצרים מן החי במשרד החקלאות מכתב לכל מנהלי המחלבות והמפעלים לייצוא חלב ומוצריו בישראל, בו הורה להיערך באופן מיידי להפרדת המוצרים לשתי קבוצות: כאלה שמשק המקור המספק להם את המוצרים ממוקם מעבר לקו הירוק, ואלה שפועלים בתחום הקו הירוק. זאת בעקבות הבהרת האיחוד האירופי כי מדינת ישראל תוכל לייצא למדינות האיחוד מוצרים מן החי ובתנאי שהמפעל או המשק בו יוצר חומר הגלם אינו נמצא מעבר לקו הירוק - רמת הגולן, בקעת הירדן וגוש עציון. באזורים אלו מיוצרים 1.4 מיליארד ליטר של חלב בשנה המהווים 8.6% מסך הייצור בישראל.

לדברי קראוס מדובר בכמות לא מבוטלת שתגרום להערכת מועצת החלב לנזק של עשרות מיליוני שקלים בשנה. ''זוהי החלטה מקוממת, מדובר בהרעת תנאי סחר באופן משמעותי. לא ירחק היום כי האיסור על יצוא יהיה גורף ולא רק על השטחים, לא יתכן כי בתקופה זו פקידי האוצר ימשכו לעודד את פתיחת היבוא כמנטרה. עלינו לשאוף לאיזון" אמרה קראוס.