הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עשר מיגוניות ראשונות הוצבו היום בשטחים החקלאיים בדרום


מאות חקלאים ועובדי חקלאות ימוגנו בשבועות הקרובים בשדות ובחממות בטווח של עד 20 ק''מ מהרצועה, לאחר הגעתן של 120 מיגוניות אשר יוצבו בכ-30 ישובים. חה''כ זבולון כלפה יו''ר הלובי החקלאי: ''אני שמח שניתנה לי ההזדמנות לסייע להצלת חיי אדם. לאחר מאמצים מרובים נעתר משרד האוצר לבקשתי ומצא את הדרך לתקצב את מיגון החקלאים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-08-2014



מיגונית ליד חממה בעוטף עזה, צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

כחודש וחצי לאחר תחילת מבצע צוק איתן, משרד החקלאות ופיתוח הכפר החל היום (ד') בהצבת מיגוניות ראשונות בשטחים החקלאיים ביישובי עוטף עזה. המשרד רכש בהליך התקשרות מהיר 120 מיגוניות חדשות אשר יוצבו באזורים בהם קיימים ריכוזי עובדים בשטח פתוח, כדוגמת: חממות, שדות, בתי אריזה ומיון. עשר המיגוניות הראשונות הגיעו הבוקר ליישובים בית הגדי ושרשרת והוצבו בשטחים החקלאיים.

בשבועות הקרובים צפויות להגיע לעוטף עזה 110 מיגוניות נוספות אשר יוצבו בעשרים ותשעה יישובים בטווח של עד 20 ק''מ מרצועת עזה - נתיב העשרה, ניצני זיקים, גהה, משען, ברכיה, סעד, עלומים, בית הגדי, שרשרת, מלילות, רנן, שובה, גילת, אור הנר, ארז, ניר עם מפלסים, כפר עזה, נחל עוז, מבטחים, עמיעוז, ישע, עין הבשור, שדה ניצן, יתד, יבול, בני נצרים, נווה, ניר עוז, עין השלושה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כזכור, לפני מספר שבועות בעקבות לחצים שהפעיל ח"כ כלפה על משרד האוצר, הודיע אודי אדירי סגן ראש אגף התקציבים כי יקצה מיידית 3.5 מיליון שקלים לטובת הצבת מיגוניות בשטחים החקלאיים בדרום. מנהל מחוז הדרום במשרד החקלאות יואב מורג אמון על חלוקת המיגוניות לחקלאים בהתאם לרמת הסיכון.

גם בימים אלה, החקלאים ממשיכים לקיים פעילות יומיומית שגרתית של הכנת השדות לעונה הבאה, זריעה, השקיה קטיף, ועיבוד השדות אך בשל גודלם של השטחים אין ביכולתם להגיע למרחבים המוגנים בזמן האזעקות. כזכור, לפני כחודש במהלך הלחימה נהרג נרקורן קיטיאנגל, עובד זר מתאילנד כתוצאה מפגיעה ישירה של פצמ"ר ביישוב בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון.

ח"כ זבולון כלפה אמר היום: "אני שמח שניתנה לי ההזדמנות לסייע להצלת חיי אדם. לאחר מאמצים מרובים נעתר משרד האוצר לבקשתי ומצא את הדרך לתקצב את מיגון החקלאים. כך ניתן יהיה לאפשר להם להמשיך בעבודתם החשובה מבלי לסכן את חייהם. בימים אלה אני במשא ומתן עם האוצר לתוספת של עוד מאה מיגוניות. לצערי, אנחנו עוד נזדקק למיגוניות הללו שיצילו חיים רבים. עלינו להסתכל למציאות בעיניים פקוחות ולא ליפות אותה. המצב הזה של הירי לא הולך להיגמר כל כך מהר".


מיגונית שהוצבה בשטח חקלאי לגידול עצי פרי ונוי בבית הגדי, צילום: אדי ישראל

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידן: "נוכח בעיית המיגון של העובדים הזרים החלו היום בהפצת המיגוניות סמוך למגורי העובדים הזרים ביישובי שדות נגב. אני מודה לח"כ זבולון כלפה ולמשרד החקלאות על הנכונות והסיוע".

שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר: "מתוך מטרה לשמור על ההתיישבות ביישובי עוטף עזה המחזיקים את גבולות המדינה, התחלנו היום בהצבת המיגוניות לחקלאים על מנת לאפשר להם להמשיך בעבודתם היומיומית ולמנוע הפסדים כלכליים מבלי שיסכנו את חייהם וחיי עובדיהם".