הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חקלאי עין זיוון ברמת הגולן: לא נפסיק לקטוף


גם היום, באישור הצבא, יצאו עשרות קוטפים אל מטעי התפוחים הסמוכים לגבול עם סוריה וקטפו ללא הפסקה. ''זליגות הירי, שיבשו במידה מסוימת את שגרת העבודה, אבל בשלב זה אנחנו ממשיכים כרגיל בתקוה שהשקט ישוב לאזור לצמיתות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-09-2014



אלכס קודיש עם כתב ערוץ 10 אלי לוי, חן פרי וגולן סימנס, לא פוחדים בכלל, צילום: יח"צ עין זיוון

למרות המתיחות בגבול סוריה, צוות המטע של אלכס קודיש מקיבוץ עין זיוון, לא נח לרגע. קטיף התפוחים בעיצומו בימים אלו, והמלחמה בסוריה מצליחה להעיב עליו רק במעט. גם היום, באישור הצבא, יצאו עשרות הקוטפים למטעים הסמוכים לגבול ללא מורא ופחד, וקטפו ללא הפסקה. יבולי התפוח השנה טובים ואלכס קודיש, מנהל מטע עין זיוון, מצליח לנהל את הצוותים בין ראיונות בלתי פוסקים לכלי התקשורת השונים שמחפשים אקשן על הגבול.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במהלך היום, נצפה אלכס עם כתב ערוץ 10 אלי לוי והצלם גלעד שושן, באותה שעה ערך כתב מעריב נועם אמיר כתבת צבע לעיתון סופהשבוע עם הצלם דרור ארצי, כשהם מראיינים את חן פרי מרעננה וגולן סימנס מירושלים, שהשתחררו מהשירות הצבאי לפני חודש, ובחרו להגיע לעין זיוון במסגרת "עבודה מועדפת". חן וגולן ציינו כי הם אינם חוששים מהמתיחות, וגם כאשר הכוננות עולה הם זוכים ליחס נפלא ולתחושת בטחון מהנהלת המטע והקיבוץ.

עמי ודר, מנהל הקהילה בעין זיוון, סיפר כי הקיבוץ מנהל שגרת חיים תקינה ורגילה, אתרי התיירות פועלים ומתכוננים לחגי תשרי, במטעים הקטיף מתבצע על פי המתוכנן ובהתאם להוראות הביטחון. ''זליגות הירי, שיבשו במידה מסוימת את שגרת העבודה, אבל בשלב זה אנחנו ממשיכים כרגיל בתקוה שהשקט ישוב לאזור לצמיתות''.