הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קק''ל החלה בשיקום נופי בעוטף עזה


רבות דובר על הנזק שנגרם למשק בעקבות מבצע 'צוק איתן', אך גם הנזק הסביבתי הינו משמעותי ביותר, כאשר בשטחים הסמוכים לרצועת עזה, נותרה אדמה חרוכה. בימים אלו החלו בקק''ל בפרויקט שיקום של השטחים שנפגעו במהלך 50 ימי הלחימה בדרום. העלות המוערכת של הפרויקט - 30 מיליון שקלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-09-2014



שיקום נופי בעוטף עזה, צילום: לילך בר ציון

מבצע 'צוק איתן' הסתיים והגיע הזמן לשקם את הדרום: בימים אלו החלו בקק"ל בפרויקט שיקום של השטחים שנפגעו במהלך 50 ימי הלחימה בעזה - שטחים ירוקים שעלו באש, שטחים שניזוקו על ידי כלים צבאיים כבדים או שטחי הכינוס בהם שהו אלפי חיילים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רבות דובר על הנזק שנגרם למשק בעקבות מבצע 'צוק איתן', אך גם הנזק הסביבתי, בעקבות הרקטות שנפלו באזור והציתו שריפות, הינו משמעותי ביותר. בשטחים הסמוכים לעזה, שבימים שבשגרה מלאים באזורים ירוקים, נותרה אדמה חרוכה לקראת הסתיו המתקרב. נוכח הנזקים הקשים שהתגלו ביערות, החליטו בקק"ל לפעול במלוא המרץ למען השיקום הנופי, לרבות הדרכים והתשתיות באזורים אלה. העלות המוערכת של הפרויקט - 30 מיליון שקלים.


שיקום נופי בעוטף עזה, צילום: לילך בר ציון

כיוון שהשנה העברית הקרובה, תשע"ה, תהיה שנת שמיטה, הוחלט שהמהלך הראשון בשיקום יהיה נטיעות עצים חדשים, לפני ראש השנה. הנטיעה הראשונה כבר הסתיימה: 50 דונם יער בצמוד לחניון רעים שביער בארי. השבוע מבצעת קק"ל מהלך נטיעות נרחב נוסף, הפעם ביער כיסופים. אזור זה היה בשימוש נרחב של הצבא וחלקים משמעותיים ממנו נהרסו.

לאחר שיסתיים שלב הנטיעות, יפנו בקק"ל לשיקום דרכים שנפגעו ע''י כלים צבאיים כבדים, שיקום חניונים ששימשו לשטחי כינוס ועוד. בקק"ל מעריכים כי עבודות השיקום יימשכו חודשים רבים.