הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רפת צפון הגולן חוגגת 20 שנה להקמתה


הרפת שהוקמה בשנת 1994 משתרעת היום על פני כ-20 דונם והיא הרפת המשותפת הראשונה בישראל בבעלות הקיבוצים מרום גולן, אלרום ואורטל. מכסת החלב של הרפת עומדת על 9,540,000 ליטר לשנה והמחזור הכספי שלה כ-21,000,000 ₪

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-09-2014



רפת צפון הגולן על רקע הר אביטל, צילום: באדיבות רפת צפון הגולן

רפת צפון הגולן בקיבוץ אורטל, המשותפת לקיבוצים מרום גולן, אלרום ואורטל חוגגת 20 שנה להקמתה. האירוע צוין בטקס חגיגי בו השתתפו ראשי ענף החלב בישראל: מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב אביתר דותן, מנכ"לית מועצת החלב מיכל קראוס, סמנכ"ל מועצת החלב איציק שניידר, עשרות רפתנים, עובדי תעשיית החלב ובני הקיבוצים השותפים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בדברים שנשא בטקס אמר מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב אביתר דותן: ''רפת צפון הגולן הינה שותפות אמת, הפועלת ביעילות במשך שנים רבות ומהווה דוגמא לחקלאות וציונות בגבולות המדינה ושמירה על אדמות הלאום בפריפריה. "חשיבותן של הרפתות ביישובי הפריפריה בצפון הארץ ובדרומה מוכחת שוב ושוב ברגעי משבר. ראינו זאת במהלך מבצע "צוק איתן" בו הרפתנים לא עזבו לרגע את רפתות עוטף עזה והיוו את קו החזית מול מחבלי החמאס ואנו רואים זאת כאן, ברפת הצפון בגולן, מול החזית הסורית, כשברקע קולות הלחימה מצדו השני של הגבול. כאן מתבטאת החשיבות האמיתית של הרפת הישראלית, שמעבר לדאגה לאספקת חלב סדירה לתושבי המדינה, בכל עת וזמן. אני מאחל לרפת צפון הגולן עוד שנים רבות של עשייה והצלחה ומקום מרכזי בכלכלת הקיבוצים המפעילים אותה. יש פה דוגמא נפלאה לחקלאות, ציונות והצטיינות באחד המקומות היפים והנפלאים ביותר בישראל".

"רפת צפון הגולן" הוקמה בשנת 1994 והינה הרפת המשותפת הראשונה בישראל בבעלות של קיבוצים. ברפת הגדולה עובדים באופן קבוע 15 אנשי צוות מיומנים. הרפת משתרעת על שטח של כ- 20 דונם. ברפת 882 פרות המחולקות לעשר קבוצות חליבה ועוד 688 עגלות לתחלופה. מכסת החלב של "רפת צפון הגולן" עומדת על 9,540,000 ליטר לשנה והמחזור הכספי של הרפת כ- 21,000,000 ₪.

אמנון כספי, מנהל רפת צפון הגולן, חבר קיבוץ מרום גולן אומר, כי הרפת התחילה כרפת משותפת בעלת מכסה של כ- 6 מיליון ליטר חלב וגדלה עם השנים. סך הכל יוצרו ברפת במהלך 20 השנה שחלפו מהקמתה כ- 140,000,000 ליטר חלב והתקיימו בה 4800 המלטות. "לאורך השנים הרפת גדלה והתפתחה והוכחה כעסק יעיל וטוב המספק פרנסה לתושבים רבים ברמת הגולן והאזור, וכן דואג שחלב איכותי יגיע לתושבי ישראל לאורך כל השנה" אומר כספי.

עוד מוסיף כספי, כי רפת הצפון הינה רפת חדישה ומתקדמת העובדת עם מיטב הציוד בתחום על מנת להבטיח איכות חלב מעולה ולדאוג לרווחת הפרות ובריאותן. "מכון החליבה הבנוי כקרוסלה הצפה על מים ומונעת בעזרת מנוע חשמלי. כל הציוד שאנו משתמשים בו, נועד להבטיח שהפרות שלנו יזכו לתנאים הטובים ביותר, כי ידוע שאם לפרה טוב אז גם החלב טוב. נושא רווחת הפרות חשוב לנו ביותר ויש כאן הקפדה מרבית בנושא" אומר כספי.