הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות המים: פועלים לשיקום מקורות המים הטבעיים


החורף הקרוב צפוי להיות גשום מעט מעל הממוצע ועל פי המודלים הנמצאים בשימוש רשות המים עולה כי כמות הגשם הצפויה בחודשים הראשונים של החורף תעמוד על כ-110%-100% מהממוצע, דבר אשר יאפשר את המשך שיקום מקורות המים הטבעיים תוך המשך אספקת מים לכל צרכי המשק המתפתח

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-09-2014



הכינרת - קיץ 2014, צילום: רני לביא

''עברנו בהצלחה את הבצורת החמורה ביותר שפקדה את אזורנו ב-100 השנים האחרונות ואנו פועלים לשיקום מקורות המים הטבעיים ולהערכות לקראת רצף הבצורות הצפוי גם בעתיד'' כך אומרים ברשות המים לקראת החורף הבא עלינו לטובה.

ועדת התפעול של רשות המים התכנסה החודש ודנה בתחזיות ובתרחישים לחורף הבא, על פיהן החורף הקרוב צפוי להיות גשום מעט מעל הממוצע. לפי המודלים הנמצאים בשימוש רשות המים כמות הגשם הצפויה בחודשים הראשונים של החורף תעמוד על כ- 100%-110% מהממוצע, דבר אשר יאפשר את המשך שיקום מקורות המים הטבעיים תוך המשך אספקת מים לכל צרכי המשק המתפתח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כמויות הגשמים בשנה שחלפה היו הנמוכות ביותר שתועדו בישראל עד כה, ועמדו על 62% בלבד ביחס לממוצע לתקופה זו, בשקלול ארצי. המצב הקשה ביותר היה באזור הצפון, בו נמצאים מרבית מקורות המים הטבעיים של ישראל. כמות הגשמים באזור כנרת עמד על 47% ובגליל המערבי 53%. אלו הערכים הנמוכים ביותר שנמדדו מאז ומעולם באזורים אלו והדבר בא לידי ביטוי בשפיעת המקורות הטבעיים באזור זה.

מרשות המים נמסר, כי ''למרות שנה קשה זו, רשות המים עמדה בהתחייבויותיה וספקה מים לכלל הביקושים וצרכי המשק, ואף הגדילה משמעותית את הקצאת המים לחקלאות ולטבע אשר סבלו במיוחד מעצירת הגשמים. אספקת המים התאפשרה בשל היערכותה המוקדמת של רשות המים ופעילותה בתחומים של השבת קולחים, התפלה, ייעול השימוש וניהול מקצועי ונכון של כלל מקורות המים ועוד. פעולות אלו ייצבו את משק המים והבטיחו אמינות אספקה לכלל הצרכים - למרות שנת הבצורת האחרונה''.

יצוין כי בשל מדיניות התפעול של משק המים - בחורף השחון האחרון מקורות המים הטבעיים של המדינה לא ירדו מתחת לקווים האדומים שלא כפי שהיה בבצורות הקודמות.