הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נשר שנמצא תשוש באזור ים המלח קיבל מנת דם וחייו ניצלו


הנשר הצעיר שנמצא ע''י מטיילים, הוא היחיד ששרד השנה באזור ים המלח. רבים מהנשרים אינם שורדים, בין השאר בשל כניסת מטיילים למקומות אסורים שגורמת להריסת הקנים. תורמת הדם היא נקבת הנשר 'רמונה' מהספארי ברמת-גן שהצילה את חייו. הנשר הצעיר מתאושש ומתחזק, ונראה כי בקרוב הוא יוכל לשוב אל הטבע

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-09-2014



תרומת דם לנשר התשוש, צילום: באדיבות ביה''ח לחיות בר בספארי ברמת-גן

נשר צעיר בן פחות משנה, אשר נמצא על ידי מטיילים באזור ים המלח כשהוא תשוש וחלש, הועבר לטיפול לבית החולים לחיות בר של הספארי ברמת גן, בתקווה שניתן יהיה להציל את חייו. הנשר הצעיר הוא היחיד ששרד השנה באזור ים המלח. נשרים רבים אינם מצליחים לשרוד באזור בשל בעיות קשות הקשורות בעיקר במפגעים מעשה ידי אדם , כמו הפרעות מצד מטיילים וגולשי צוקים הגורמות להרס קנים, טיסות נמוכות של כלי תעופה שונים סמוך לאתרי הקינון והלינה של העופות הדורסים, התחשמלות על עמודי חשמל, זיהום סביבתי ועוד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''הנשר הגיע עם פקח רשות הטבע והגנים אבים אתר בשעת לילה במצב קשה מאוד כשהוא סובל מאנמיה חמורה'' מספרת שגית הורוביץ דוברת הספארי. ''למחרת בבוקר החליטו בבית החולים לתת לו תרומת דם בניסיון להציל את חייו. מכיוון שלא קיימים בישראל מאגרי דם לנשרים, נלקחה בהליך פשוט מנת דם של 50 מ''ל מרמונה, נקבת נשר בוגרת מגבעת הנשרים שבשטח האפריקני הפתוח של הספארי, המאכלסת נשרים נכים שאינם יכולים לשוב אל הטבע אך לוקחים חלק בגרעין הרבייה.

הדם הועבר בעירוי לגופו של הנשר הצעיר שתוך שעות אחדות הראה סימני התאוששות מרשימים ומצבו החל להשתפר. ''כעת, לאחר כמה ימים, הנשר התחזק מאוד, משקלו עלה ונראה כי בקרוב הוא יוכל לשוב אל הטבע. אף אחד בספארי לא חשב שמעבר לסיוע בתכנית הרבייה, רמונה, תהיה שותפה אמיתית להצלת חיי נשרים אחרים''.