הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הושגה הבנה: צה''ל ירכוש בשנת השמיטה פירות וירקות מחקלאי ישראל


לפני כשבועיים הודיעה התאחדות חקלאי ישראל כי היא יוצאת למאבק בעקבות הודעת הרבנות הצבאית על כוונתה לייבא חלק ניכר מהירקות והפירות מחו''ל. היום סוכם בין הצדדים כי צה''ל ירכוש את התוצרת מחקלאי ישראל בלבד. מאיר צור: ''חקלאי ישראל יוצאים ערב יום הכיפורים כאשר פרנסתם מובטחת''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-10-2014



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

התאחדות חקלאי ישראל, ארגוני החקלאיים ומשרד החקלאות הגיעו היום (ה') להבנה עם הרבנות הראשית הצבאית בנוגע לתוצרת חקלאית עבור צה''ל בשנת השמיטה, לפיה הצבא ירכוש ירקות ופירות בשנה זו מחקלאי ישראל בלבד. כך נמסר מהתאחדות חקלאי ישראל.

כזכור, לפני כשבועיים הודיעה התאחדות חקלאי ישראל כי היא יוצאת למאבק בעקבות הודעת הרבנות הצבאית על כוונתה לייבא חלק ניכר מהירקות והפירות מחו"ל לטובת המחמירים בשנת שמיטה, החלטה שלא היה לה תקדים בכל שנותיה של מדינת ישראל ועוררה זעם רב בקרב החקלאים והציבור הרחב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בפגישה שהתקיימה היום בבית תנועת המושבים בהשתתפות יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור, מנכ"ל מועצת הצמחים צבי אלון, סמנכ"ל משרד החקלאות צביקה כהן, יו"ר ארגון מגדלי הפירות, איציק כהן לבין נציגי הרבנות הראשית של צה"ל, הובהר כי הצבא ירכוש במהלך שנת השמיטה פירות וירקות רק מחקלאי ישראל מבלי לרכוש ירקות ופירות מיישובי הערבה הדרומית.  על פי ההבנות, במחצית הראשונה של השנה ישתמש צה"ל בפירות וירקות שרכש מחקלאי ישראל וכבר אוחסנו במחסני הקירור, ובמחצית השניה ירכוש אותם מחקלאים בהיתר מכירה.

הבהרות אלה הן על בסיס העקרונות שסוכמו בין משרד החקלאות לבין הרבנות הצבאית הראשית לפני מספר ימים. הפגישה התקיימה ביוזמתו ובגישורו של הרב זנגילביץ', סגן הרב הראשי לשעבר.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אומר היום: "חקלאי ישראל יוצאים ערב יום הכיפורים כאשר פרנסתם מצה"ל מובטחת. הצבא הבהיר לנו שהוא התארגן למציאת פתרונות הלכתיים בכדי לרכוש תוצרת חקלאית ישראלית ולא לייבוא ומצד שני לספק את צרכיהם של החיילים החרדים בשנת השמיטה אשר דורשים כשרות מהדרין. הצבא היה ונשאר ערך עליון מבחינתנו. אנו מברכים ומודים לשר החקלאות, יאיר שמיר ולאנשי משרדו על ההתערבות המשמעותית שלהם בעניין. כמו כן אני מברך את שר הביטחון, בוגי יעלון על ההתחשבות והרגישות שגילה לחקלאות הישראלית וכמובן לרמטכ"ל ולרב הצבאי הראשי שסייעו לנו להגיע להבנות".

מנכ"ל מועצת הצמחים, צבי אלון: "היה חשוב לנו שהצבא ימשיך לרכוש פירות וירקות מתוצרת חקלאית ישראלית. בפגישה הדברים הובהרו לנו, לארגוני החקלאים ולמשרד החקלאות שכך תתנהל שנת השמיטה ושהצבא לא ירכוש תוצרת מייבוא".