הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה: תקציב משרד החקלאות ינוהל באופן עצמאי


משרדי החקלאות והאוצר סיכמו על פיילוט לקראת מעבר משרדי הממשלה לניהול תקציב עצמאי. תנועת המושבים: ''העברת תקציב משרד החקלאות לניהולו של המשרד מהווה בשורה לחקלאים ולחקלאות כולה. לראשונה פקידי האוצר לא יחליטו כיצד החקלאות צריכה להיראות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-10-2014



מנכ''ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר רמי כהן, צילום: סיגל שוב

לראשונה בתולדות מדינת ישראל תקציב משרד החקלאות ינוהל על-ידו באופן עצמאי - כך סוכם בין משרדי האוצר והחקלאות במסגרת אישור תקציב 2015 שאושר בממשלה ערב חג הסוכות.

העברת התקציב לניהול עצמאי של משרד החקלאות נעשה במסגרת רפורמה ממשלתית שנועדה להעביר יותר סמכויות ממשרד האוצר לחמישה מתוך משרדי הממשלה השונים, עם אחריות למנכ"לי המשרדים. בשלב זה, מדובר בניסוי במשרד החקלאות בלבד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור אמר היום: "העברת תקציב המשרד לניהולו של משרד החקלאות מהווה בשורה לחקלאים ולחקלאות כולה שכן לראשונה פקידי האוצר לא יחליטו כיצד החקלאות צריכה להיראות אלא המשרד המתמחה בתחום יחליט ויהיה אחראי בנושא. אני מברך את שר החקלאות יאיר שמיר ומנכ"ל המשרד רמי כהן על ההישג הגדול אליו הגיעו ואני סמוך ובטוח שבשיתוף פעולה אתנו נצליח לקבוע את סדר העדיפויות הנכון עבור החקלאים והחקלאות כולה".

כמו כן, במסגרת התקציב שאושר, יחוזקו המושבים והישובים בעוטף עזה – הן לחקלאים והן לבתי האריזה. בנוסף לכך, במסגרת חוק ההסדרים לא אושרו הצעות האוצר להעלאת מס המעסיקים לעובדים זרים לחקלאות מ 10% ל 20% ; ביטול התכנון בענף הצאן ; שינוי מבני של מועצות הייצור ; רפורמה בענף הדיג הימי ורפורמה בענף ההטלה.