הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נתקלתם בפרי באיכות ירודה? אל תשמרו את זה בבטן!


שמירה על רמת איכות גבוהה של הפירות היא אינטרס משותף של הצרכנים והחקלאים. צרכנים שנתקלו בפירות באיכות שאינה משביעה את רצונם, מוזמנים לפנות בתלונה לארגון מגדלי הפירות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-10-2014



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מדינת ישראל התברכה בשפע של פירות ברמת איכות מהגבוהות בעולם, אולם למרבה הצער ישנם גם מקרים חריגים של פירות בעלי מראה פגום, חיי מדף קצרים באופן קיצוני וכו'.

ארגון מגדלי הפירות מזמין צרכנים שנתקלו בפירות באיכות שאינה משביעה את רצונם לפנות בתלונה כדי שהנושא יבדק. לדברי מנכ"ל הארגון איציק כהן, למגדלים יש עניין בשמירה על הסטנדרטים הגבוהים בפירות. צרכן שקנה פרי לא ראוי עלול להירתע מלקנות אותו שוב, דבר הפוגע בכל הענף.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בעיות הקשורות באיכות הפרי נובעות לעיתים מסיבות שאינן קשורות לחקלאי, כמו פרי שמתעכב יתר על המידה בצינורות השיווק או מטופל בצורה לא נכונה. בעונת הקיץ ישנם מקרים שאבוקדו, מנגו, משמש או פירות אחרים נקטפים מהעץ טרם זמנם ומגיעים לשווקים כשהם אינם בשלים ולעיתים גם לא יבשילו בגלל הקטיף המוקדם. היו גם מקרים שהתברר כי מדובר בפרי שנגנב מהמטע.

''משרד החקלאות גיבש חקיקה מחייבת בתחום הסטנדרטים בפירות וירקות, אולם היא עדיין אינה מחייבת ולכן יש צורך בפעולה משולבת של החקלאים, המשווקים והצרכנים כדי לצמצם תופעות שליליות'' אומר איציק כהן.

תלונות יש להגיש לארנה סנדל, מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים באמצעות האימייל - ornasandel@gmail.com