הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אגודת 'יופי של ירקות' בערבה תשווק תוצרת חקלאית ישירות לרשתות


בשלב ראשון חתמה האגודה על הסכם בהיקף של כ-15 מיליון שקלים בשנה עם כל סניפי רשת קוסט 365, ובקרוב צפויים להיחתם הסכמים עם רשתות נוספות. אגודת החקלאים הגדולה בארץ משווקת תוצרת חקלאית בהיקף של רבע מיליארד שקלים בשנה. המהלך צפוי לשדרג את היוזמות המקומיות של השיווק הישיר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-10-2014



צילום: אגודת 'יופי של ירקות' עין יהב

האגודה החקלאית "יופי של ירקות" מעין יהב שבערבה, פתחה במהלך חסר תקדים בהיקפו בשוק הישראלי, במסגרתו תתבצע אספקה ישירה של פירות וירקות לרשתות השיווק. זאת בכדי לצמצם את פערי התיווך של התוצרת החקלאית בדרכה מהקטיף ועד למדפים ברשתות השיווק.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בשלב ראשון חתמה האגודה על הסכם בהיקף של כ-15 מיליון שקל בשנה עם כל סניפי רשת קוסט 365, ובקרוב צפויים להיחתם הסכמים עם רשתות נוספות.  האספקה תעשה על בסיס יום יומי, והתוצרת החקלאית תגיע לרשתות עם מיתוג מלא של המחלקות ב"יופי של ירקות".

מנכ"ל יופי של ירקות דניאל לב: ''המהלך נעשה ביוזמת החקלאים, זאת לאחר שראו כי למעלה ממחצית מהמחיר שמשלם הצרכן עבור הפירות והירקות נחתך בדרך ולא מגיע אליהם. זהו מצב בלתי נסבל. ההסכמים עם הרשתות ישפרו את כושר התחרות הן של החקלאים והן של הרשתות ויאפשרו לספק לצרכנים סל מוצרים טרי ישירות מהשדה, החממה או המטע במחירים הוגנים''

ייופי של ירקות היא אגודת החקלאים הגדולה ביותר בהיקף השיווק בישראל והיקף המכירות שלה צפוי להגיע השנה לרבע מיליארד שקלים. בשנים האחרונות הצטרפו לשיווק דרך האגודה חקלאים מאזורים שונים בארץ וממגוון ענפים וכיום מציעה האגודה למעלה מ-80% ממגוון הפירות והירקות לאורך השנה. על פי ההסכם עם הרשתות תשלים האגודה את סל המוצרים באמצעות רכישה מחקלאים אחרים. המהלך צפוי לשדרג בכמה דרגות את היוזמות המקומיות לשיווק ישיר.