הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות סגר את משחטת ''האחים זטמה'' בנצרת


במשחטה בה עוברים כ-15,000 עופות ביום, נמצאו ליקויים חמורים שאינם עומדים בכללי ייצור נאותים ומהווים סכנה לבריאות הציבור. על המשחטה נאסר לחזור לפעילות עד לתיקון כל הליקויים במקום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-12-2014


משרד החקלאות סגר את משפחת העופות ''האחים זטמה''
   צילום ארכיון: משרד החקלאות ופיתוח הכפר
   
משרד החקלאות ופיתוח הכפר הורה לסגור לאלתר את משחטת העופות ''האחים זטמה'' בנצרת, בשל אי עמידה בתנאי ייצור נאותים ועבירות על חוק צער בעלי חיים שהתבצעו במקום. על המחשטה נאסר לחזור לפעילות עד לתיקון כלל הליקויים במקום. מדובר במשחטה בסדר גודל בינוני ועוברים בה מדי יום כ- 15,000 עופות.
   
» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק
   
בביקורת שגרתית שנערכה במקום בסוף השבוע ע''י מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נחשפו במקום ליקויים חמורים, בין השאר - עופות מלוכלכים עם זיהום צואתי נראה לעין וכמות גדולה מאוד של נוצות. חדר אחסון אריזות מאולתר, לרבות דלת מתפרקת ובלתי ניתנת לניקוי ואי סדר מוחלט שמונע גם את השמירה על ניקיון המוצרים. אריזת בשר העוף מתבצעת באזור משלוחים פתוח ופרוץ, ללא גידור או איטום מינימליים. בנוסף, במקום נשחטו עופות בכמות החורגת מההיתר שניתן. עוד נמצאו במשחטה כלובי עופות מטונפים, וכמות גבוהה מאוד של כלובים שאינם מתאימים להובלת עופות אשר גורמים להם סבל רב ואינם עומדים בתקנות חוק צער בעלי חיים.
   
עוד עולה מהדיווח של מפקחי משרד החקלאות, כיח תחזוקת המבנה ירודה ביותר מבחוץ ומבפנים, שברים ברצפה ובקירות, דלתות ומשקופים שבורים, תקרות מתקלפות וחרסינות חסרות בקירות, דבר שכמובן לא מאפשר ניקוי וחיטוי יסודיים כנדרש. בחצר נצפו לפחות שלושה חתולים, חתול נוסף שטייל בתוך המשחטה, וכן גור חתולים מת. במקום, שאינו מגודר, נראו מספר מקומות מסתור ושפע של אוכל לחתולים. בנוסף, בחצר המשחטה שורר אי סדר מוחלט, גרוטאות זרוקות, לכלוך מצטבר, ברזלים, חלקי כלובים.