הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חוף פלמחים יוכרז כגן לאומי והתכנית להקמת כפר הנופש תבוטל


הוועדה המחוזית מרכז החליטה להפקיד בתנאים את התכנית לגן לאומי בחוף פלמחים על שטח של 70 דונם, ולהכיר בכל האזור כגן לאומי. ההחלטה הגיעה בתום 4 שנים של מאבק ציבורי נגד הכוונה להקים במקום כפר נופש. החברה להגנת הטבע: ''האינטרס הציבורי הוא חד משמעי וברור - גן לאומי ולא כפר נופש''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-12-2014


חוף פלמחים, צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע
חוף פלמחים, צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

גן לאומי ולא כפר נופש: בתום 4 שנות מאבק קיבלה היום (ב') הוועדה המחוזית מרכז את עמדת המשרד להגנת הסביבה והחליטה לאשר להפקדה את התכנית להכיר בכל אזור חוף פלמחים כגן לאומי ולבטל את כפר הנופש שתוכנן במקום. התכנית הוכנה על ידי רשות הטבע והגנים בעקבות החלטת הממשלה משנת 2010 שקבעה כי יש לדון מחדש בתכנית להקים כפר נופש בחוף פלמחים, זאת לאחר מאבק שהוביל המשרד להגנת הסביבה ברשות השר דאז, גלעד ארדן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רשות הטבע והגנים הגישה לפני מספר שנים תוכנית חלופה לכפר הנופש שהיה מיועד לקום על שטח חוף פלמחים במרחק קצר מחוף הים. כפר הנופש על שטח של 70 דונם אשר היה אמור להכיל כ-350 יחידות נופש בוטל ובמקומו יישאר שטח טבעי, פתוח ונגיש לציבור הכולל מגרש חניה פתוח ללא תשלום וגישה חופשית אל חוף הים.

על פי החלטת הוועדה מהיום, ההפקדה תעשה לאחר דיון במועצה הארצית, ובנוסף יינתן שיפוי ליזם כפר הנופש כתנאי למתן תוקף לתכנית. מדובר במאבק חשוב על עתיד אחד החופים היפים ביותר בישראל. חוף פלמחים הינו החוף הפראי והטבעי היחיד בין אשדוד לבית ינאי, וביטול כפר הנופש יביא לשימורו ככזה.

במשרד להגנת הסביבה הגיבו היום בסיפוק על ההחלטה: "זוהי החלטה ההיסטורית המהווה תקדים לפיו טובת הכלל חשובה יותר מאינטרס צר כזה או אחר. חוף הים שייך לכלל הציבור לכן כל הציבור זכאי ליהנות ממנו.

מהחברה להגנת הטבע, שהייתה שותפה למאבק למען חוף פלמחים, נמסר: "אנו מברכים את הוועדה, על שקיבלה החלטה לטובת הציבור ולמען הטבע. האינטרס הציבורי הוא חד משמעי וברור - גן לאומי ולא כפר נופש".