הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש מהערבה: עגבניות ג'חנון


העגבניות המתוקות שגדלות במושב עין יהב שבערבה, הן תוצאה של שילוב בין זני עגבניות 'בטעם של פעם' והשקיה במים המליחים של הערבה, אשר יוצרים ריכוז גבוה של חומרים ארומטיים וטעם משובח יותר. הגרידה של העגבניות יוצרת רסק מתוק וארומטי, והיא מתאימה גם לשילוב בסלטים, כריכים ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-12-2014


עגבניית הג'חנון מהערבה, צילום:' יופי של ירקות' עין יהב
עגבניית הג'חנון מהערבה, צילום:' יופי של ירקות' עין יהב

חקלאי עין יהב בערבה החלו לאחרונה בשיווק של זן עגבניות חדש - עגבניות סופר מתוקות בעלות שיעור מתיקות גבוה. הן מכונות "עגבניות ג'חנון" מאחר והגרידה שלהן יוצרת רסק מתוק וארומטי.

לדברי האגרונום רמי שדה מעין יהב, העגבניות המתוקות הן תוצאה של שילוב בין זני טיפוח 'בטעם של פעם' והשקיה במים המליחים של הערבה, אשר יוצרים יחד ריכוז גבוה של חומרים ארומטיים וטעם משובח יותר. המליחות שהשתיל נחשף אליה בזמן הגידול גורמת לו להניב עגבניות עם רמת סוכרים גבוהה יותר בתוך הפרי לצד חמיצות שמאזנת את הטעם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ניתן "לראות" את הטעם במבט על הג'ל הירוק סביב זרעי העגבנייה, שמסמל את איכות החומרים מכילי הטעם בפרי ואת השילוב הנפלא בין מתוק לחמוץ. גרידת העגבנייה לג'חנון מציפה את הסוכרים העצורים ברקמות הפרי, אך היא מתאימה גם לשילוב בסלטים והמתקתם ללא תוספת של סוכר. לשילוב בכריכים וכדי להרגיל ילדים לאכול ירקות במקום חטיפים ומזון מתועש.

העגבניות המתוקות הן בעלות חיי מדף ארוכים המאפשרים ליהנות מהן לאורך זמן. ניתן לרכוש את עגבניות הג'חנון בחנויות הירקות והפירות ובמרכזי המכירה הישירה לצרכן של עין יהב ברשת "קוסט 365" ובסניף "מחסני השוק" בכניסה למושב עין יהב.

עדכונים על הירקות והפירות של עין יהב ניתן למצוא בעמוד הפייסבוק "יופי של ירקות"