הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''בדרך הטבע'' - תערוכת צילומי הטבע של הצלם דרור גלילי


במסגרת פסטיבל ''חורף של ציפורים'' מוצגת בימים אלו במוזיאון הפתוח לצילום בתל חי, תערוכה מרהיבה של צלם הטבע דרור גלילי. חלק מעבודותיו מהוות מחקר צילומי ומעקב מעמיק אחר חיות נדירות ונפוצות, בחלקן נוכח הטבע בשלל פניו, בחלקן – מעוף ותנועה של בעלי כנף, דורסים, הולכי על ארבע וקטני-ארץ

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-12-2014


אנפות על גבי חמור, צילום: דרור גלילי
אנפות על גבי חמור, צילום: דרור גלילי

"בדרך הטבע" - תערוכת צילומי הטבע של צלם הטבע דרור גלילי, תוצג בחודש דצמבר במוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי כחלק מאירועי פסטיבל "חורף של ציפורים" 2014, ביוזמת המשרד לפיתוח הנגב והגליל ובשיתוף החברה להגנת הטבע וקק"ל.

בתערוכה נחשפות דרכו האמנותית של גלילי, זיקתו ואהבתו לטבע. הדימויים מתמקדים בניסיון להעביר מסר של שלום בין האדם לטבע. גלילי נודד עם מצלמתו בין נופי הגליל, מים, שדות, סביבות מחייה, שמים ואדמה. תשומת ליבו נתונה במיוחד לעמק החולה האוצר בקרבו את כולם. חלק מעבודותיו מהוות מחקר צילומי ומעקב מעמיק אחר חיות נדירות ונפוצות, בחלקן נוכח הטבע בשלל פניו, בחלקן – מעוף ותנועה של בעלי כנף, דורסים, הולכי על ארבע וקטני-ארץ, ובכולן מהווה חממת הגידול וסביבת החיים כר הניחן בעוצמה, נתינה ויופי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בתערוכה מגוון גדול של תצלומים המתאפיינים במבע עשיר ורחב היקף והיא מחולקת לפרקי משנה המאפיינים את השפה והרפרטואר של הצילום, לצד החיים בטבע: דו קיום בטבע, דיוקנאות, טקסים ומנהגים, מעוף ותנועה, חן והומור, מלחמה ואהבה, משפחה וזוגיות, בעלי חיים שהיו ואינם לצד נפוצים- מגוון המעיד על אסתטיקה צילומית שנעה בין הריאליסטי למופשט בטבע ובאמנות.

גלילי מקדיש שעות וימים רבים להתבוננות ולימוד אורחות חייהם, דרך חשיבתם, דפוסי התנהגותם ומנהגיהם של בעלי החיים, אותם הוא 'צד' בעדשת המצלמה. שעות רבות אלה של התבוננות והקשבה הביאו אותו ללימוד, הערכה וכיבוד היצורים באשר הם, קטנים כגדולים, והובילו אותו לתובנה עמוקה שאל לו לאדם לנהוג כ'יצור לבדד ישכון' על פני כדור הארץ ולו בשל העובדה שכל ברואי הטבע קיימים, חיים ומתרבים על פני אותה האדמה מיליוני שנים לפני היות האדם יצור תבוני ומתפתח.

שדמיות בעונת החיזור בעמק החולה
שדמיות בעונת החיזור בעמק החולה, צילום: דרור גלילי

"מזה שנים ארוכות אני מממש חלום רב שנים ומקדיש את אוני, הוני, וזמני לצילום טבע בארץ ובעולם ובמיוחד באפריקה, יבשת מרתקת ומלהיבה בפני עצמה", מציין גלילי, ומוסיף: "אהבתי לטבע מלווה אותי מאז שאני זוכר את עצמי. בגיל 14 בערך התחלתי לצלם במצלמת בוקס מדיקט, קרטון ועור שלא הייתה שלי וכבר אז נמשכתי לצילום בטבע". לשיטתו, דו-קיום בכבוד מאפשר חיים ראויים לכל ואיננו רק למען הישרדותם ופריחתם של בעלי-החיים והצומח על פני כדור הארץ כי אם גם ובעיקר למעננו בני האדם, היום ובעתיד, למען יהיו חיינו עשירים, מאושרים וראויים יותר על פני האדמה.

דרור גלילי נולד ב-1946, גדל והתחנך בקיבוץ איילת-השחר. בחייו המקצועיים מתמקד בחינוך ילדים ונוער לאהבת הטבע בכלל ואהבת הצילום בפרט. ערך והשתתף במספר תערוכות של צילום טבע ותחרויות צילום שבחלקן זכה במקומות ראשונים ובציונים לשבח. במהלך דרכו הדריך צלמים בקורסים והשתלמויות לצילום טבע והרצה בפורומים שונים בנושאי טבע, בליווי תצלומים וסרטים שצילם במהלך השנים.

פתיחה חגיגית 6.12.14 בשעה 13:00
התערוכה תינעל ב-28 בדצמבר 2014.
אוצרת התערוכה: חיה אור
המוזאון הפתוח לצילום, גן התעשייה תל-חי- 04-6816702, www.omuseums.org.il