הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר בטרומית: התקנת מערכות מים אפורים בבתים פרטיים


מצוקת המים בישראל מדגישה את הצורך במציאת מקורות מים חדשים ובשימוש יעיל וחסכוני במקורות הקיימים. על פי הצעת החוק, המים בשימוש הביתי יעברו למיכל אגירה וטיהור, ויושבו לטובת הדחת אסלות והשקיית גינות. התקנת מערכת כזו בבניין עשויה להביא לחסכון של כ-35 אחוזים בצריכת המים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-12-2014


שימוש חוזר במים אפורים  להשקיית גינות
שימוש חוזר במים אפורים  להשקיית גינות, צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק לשימוש חוזר במים אפורים, התשע"ד-2014, של חבר הכנסת זבולון כלפה וקבוצת חברי הכנסת. 20 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכלכלה להמשך הטיפול בה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

החוק מציע להסדיר את אופן ההתקנה, הבקרה, התחזוקה וההפעלה של מערכות להפרדה, איסוף ושימוש חוזר במים אפורים. כמו כן מוצע להסדיר את מטרות השימוש במים מסוג זה. על פי ההצעה, המים שמקורם בכיורים במקלחות ובאמבטיות יעברו למיכל אגירה וטיהור ולאחר מכן יושבו לטובת הדחת אסלות והשקיית גינות שכיום מושקים במים שפירים. משרד הבריאות הביע תמיכה בהצעה בכפוף להכנת הצעת חוק ממשלתית בעניין בחודשים הקרובים

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנים האחרונות נקלעה מדינת ישראל למצוקת מים משמעותית. מצוקה זו הדגישה את הצורך במציאת מקורות מים חדשים ובשימוש יעיל וחסכוני במקורות המים הקיימים, תוך שמירה על משאבי טבע מתכלים. התקנה והפעלה של מערכת מים אפורים בבניין עשויה להביא לחסכון של כ-35 אחוזים בצריכת המים של אותו בניין, ומכאן שעלות התקנתה והפעלתה מוחזרת לצרכנים באמצעות החיסכון בתשלומי המים השוטפים. מעבר לחסכון הפרטי של צרכני המים שיתקינו את המערכת, הרי שבהתקנה של מערכת מים אפורים טמונה גם תועלת כלל-משקית גדולה מאד, בשל הפחתת הצורך בהתפלת מי ים, הנובעת מאפשרויות השימוש החוזר במים אפורים."

מהקואליציה למחזור מים אפורים נמסר: "אנו שמחים שמחזור מים אפורים בדרכו להפוך להליך חוקי ומפוקח עבור משקי הבית. זהו שירות ציבורי חשוב עבור האזרח הקטן ומשק המים כולו"