הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נשיא המדינה המשיך את מסורת מסיק הזיתים בגינת המשכן


''עצי הזית הנטועים בגינת בית הנשיא מסמלים את חובתנו להאיר כלפי פנים וכלפי חוץ ואת הקשר הבלתי ניתק בין מסורות וחידוש עבר והווה'' כך אמר הנשיא שאירח בגינת המשכן את בני ובנות המצווה של קיבוץ מגל וכפר אדומים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-12-2014


מסיק זיתים במשכן הנשיא בירושלים
צילום: עמוס בן גרשום - לע''מ, באדיבות בית הנשיא

נשיא המדינה ראובן ריבלין המשיך השבוע את מסורת מסיק הזיתים בגינת המשכן עם בני ובנות המצווה של קיבוץ מגל ובנות המצווה של כפר אדומים.

הנשיא הסביר לילדים על משמעות המסיק ואמר: "במסורת היהודית עם ישראל נמשל לזית. גם בסמל מדינת ישראל מופיעה המנורה ולצדה עלה זית. הזית הוא סמל לחכמה, לאור, והייתה לו חשיבות כלכלית עצומה. עצי הזית הנטועים בגינת בית הנשיא מסמלים את חובתנו להאיר כלפי פנים וכלפי חוץ ואת הקשר הבלתי ניתק בין מסורות וחידוש עבר והווה".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הלל סולומון, מבנות המצווה של כפר אדומים, הודתה לנשיא על ההזמנה לקחת חלק במסיק ואמרה: "באנו לכאן היום בהתרגשות גדולה. ביישוב שלנו חיים במשותף חילונים ודתיים, הגענו כ-20 בנות דתיות וחילוניות, ואנחנו מודות לך על הזכות להיות כאן".

מהזיתים שנמסקו במהלך היום מעצי הזית שבגינת משכן הנשיא יופק שמן זית "הנשיא". השמן יוענק כשי לאורחים המגיעים לבית הנשיא. כתבנו מציין כי המסיק מתאפשר גם בשנת השמיטה היות שמדובר ביבול השנה שעברה.