הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קריאה לראשי המפלגות: ''שלבו נציגים מההתיישבות במקומות ריאליים''


לקראת הבחירות פנו ראשי ההתיישבות לנציגי המפלגות בבקשה לשלב ברשימותיהם נציגים מההתיישבות החקלאית. ''מבצע 'צוק איתן' חשף מחדש את מה שהיה ידוע עוד משחר ימי הציונות האקטיביסטית בארץ ישראל - ההתיישבות הייתה ועודנה נדבך מרכזי בתפיסת הביטחון הישראלית''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-12-2014



חקלאות בעוטף עזה, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

לקראת הבחירות לכנסת ה-20, שלחו ראשי תנועות ההתיישבות מכתב דחוף לראשי המפלגות בישראל, בבקשה לצרף לרשימותיהם נציגים ונציגות מההתיישבות, זאת בשל פיחות מדאיג בייצוג ההתיישבות החקלאית בקרב המפלגות הציוניות ובכנסת ישראל בשנים האחרונות. על המכתב חתומים מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, מזכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי ונשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי .

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"מבצע 'צוק איתן' חשף מחדש את מה שהיה ידוע עוד משחר ימי הציונות האקטיביסטית בארץ ישראל- ההתיישבות הייתה ועודנה נדבך מרכזי בתפיסת הביטחון הישראלית. קיומה של התיישבות חקלאית בפריפריה בכלל וביישובי הגדר בפרט מהווה מרכיב מרכזי בחוסן הלאומי ומבטיחה ביטחון תזונתי תוך צמצום התלות ביבוא של תוצרת חקלאית טרייה במקרה של חרמות ומצבי מלחמה".

''כידוע, החקלאות בישראל מגלמת את האתוס של עבודת האדמה אשר היוותה מרכיב חשוב בתנועות הציונות החל מהעלייה הראשונה וככל שהתפתחה הגדירה את גבולותיה של מדינת ישראל באמצעות הקיבוצים, המושבים והמושבות, ומשמשת עד היום כגדר חיה בגבולות מדינת ישראל. לא ניתן להפריד את החקלאות מההיסטוריה של מדינת ישראל, כפי שלא ניתן להפריד את החקלאות מהעתיד של מדינת ישראל''.

ראשי התנועות הודיעו כי יפעלו באופן פומבי על מנת לסייע לכל מפלגה שתעשה שתצרף לשורותיה נציגים מההתיישבות החקלאות.