הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החלה הקמת השדה הסולארי על גגות הכנסת


השדה הסולארי שנבנה במסגרת פרויקט 'כנסת ירוקה' ישתרע על שטח של כ-4650 מ''ר וצפוי לחסוך, יחד עם פרויקטים אחרים לייעול אנרגטי, כשליש מצריכת האנרגיה של הכנסת בחשמל ובגז. המערכת היא בין המערכות הגדולות המוצבות על בנין ציבורי בישראל ותהיה הגדולה ביותר מבין הפרלמנטים בעולם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-12-2014



הדמיית בניין הכנסת עם הקולטים על הגג, צילום: דוברות הכנסת

יום היסטורי לכנסת הירוקה: השבוע החל השלב הביצועי של הקמת שדה סולארי על גגות הכנסת, כאשר מנופים החלו להניף אל הגגות את היסודות עליהם יוצבו הפנלים הסולריים שייצרו עבור המשכן אנרגיה מתחדשת – חשמל מאור השמש.

השדה הסולארי לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטוולטאית שישתרע על שטח של כ-4650 מ"ר, יפעל בשיטת "מונה נטו" - קיזוז מחיר ייצור האנרגיה המתחדשת מעלות הצריכה.  יחד עם פרויקטים אחרים לייעול אנרגטי, הוא צפוי לחסוך כשליש מצריכת האנרגיה של הכנסת, בחשמל ובגז. הספק המערכת יהיה 450KW . הפרויקט שצפוי להסתיים ביוני 2015, הינו פרויקט 'תכנון-ביצוע' הממומן על ידי הכנסת ומבוצע על ידי חברת סולאר גרין שנבחרה באמצעות מכרז.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

השדה הסולארי הינו הפרויקט המרכזי בלק א' של תכנית "כנסת ירוקה" שהושק בינואר 2014 ביוזמת יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין ובהובלת מנכ"ל הכנסת מר רונן פלוט. כלל הפרויקטים, בהשקעה של כ-7 מיליון ₪, ייצרו חיסכון שנתי של כ- 2 מיליון ₪. החזר ההשקעה הממוצע של כל הפרויקטים הוא כ-5 שנים.

הנהלת הכנסת מחשיבה מאד גם את המשמעות החינוכית שיש לשדה הסולרי לעידוד ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים, ומסיבה זו תוקם מערכת חווי שתציג למבקרים בכנסת את נתוני פעולת המערכת בכל עת, ובהם:  ההספק הרגעי הכולל וההספק הרגעי של כל ממיר בקילוואט; סך האנרגיה החשמלית שיוצרה במערכת בקילוואט/שעה בחתכים שונים;  הקרינה הסולארית הרגעית בוואט למ"ר;  כמות גזי הפחמן הדו-חמצני שנחסכו בק"ג;  טמפרטורת המודולים והסביבה; מהירות הרוח ועוד. תצוגת כמות הפחמן הדו-חמצני הוא מדד חשוב להערכת מדרך הפחמן וטביעת הרגל האקולוגית של הכנסת שכן גז זה הוא אחד התורמים העיקריים לאפקט החממה ולשינויי האקלים.


עובדי סולאר גרין ביום הראשון להתקנת המערכת הסולארית, צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי יואל אדלשטיין: "המערכת שתפעל בשיטת "מונה נטו" היא בין המערכות הגדולות המוצבות על בנין ציבורי בישראל ואני מקווה שבעקבות הכנסת, שהראתה כי המערכת היא כלכלית, יבואו עוד גופים ציבוריים רבים שינצלו את אנרגיית השמש המתחדשת לייצור אנרגיה. בנוסף, המערכת הסולארית שתפעל על גג הכנסת תהיה הגדולה ביותר בפרלמנטים בעולם. כי מציון תצא תורת האנרגיה הירוקה והמתחדשת. אני מאמין כי אם נהיה בחזית המאמץ לייזום וביצוע של פתרונות אנרגיה ירוקה, נוכל לשוב ולהיות 'אור לגויים' פשוטו כמשמעו".