הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ראשי הארגונים החקלאיים: יש להוזיל את מחירי המים לכלל הצרכנים


ראשי הארגונים פנו לרשות המים בבקשה להוזיל את תעריפי המים לכלל הצרכנים בישראל ב-3.5%. בקשה זו באה לאור הודעת רשות החשמל על ההוזלה הצפויה במחירי החשמל בשיעור של כ-11% בממוצע. ''מרכיב האנרגיה והחשמל מהווה כ-30% מעלות המים, ולכן נדרשת הורדה מידית בתעריפי המים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-12-2014



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

ראשי הארגונים החקלאיים ובראשם מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבו וילן ומזכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי, פנו ליו"ר רשות המים אלכס קושניר בבקשה להוזיל את מחיר המים לכלל הצרכנים – הבתים הפרטיים, התעשייה והצרכנות ב- 3.5%. בקשה זו באה לאור ההוזלה הצפויה במחירי החשמל בשיעור של 9.4% לצרכן הביתי ובכ-11.1% בממוצע, עליה הודיעה רשות החשמל בשבוע שעבר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ההוזלה צפויה להיכנס לתוקפה ב-1 בינואר. תעריף החשמל הביתי יעמוד על 48.96 אג' לקוט"ש, לעומת 54.03 אג' כיום - ירידה של כ-5 אג' לקוט"ש. מדובר בחסכון של כ-500 ₪ בממוצע למשק בית. ''מרכיב האנרגיה והחשמל מהווה כ-30% מעלות המים, ולכן במידה ומתקבלת החלטה להוריד את מחירי החשמל יש להוריד ב- 3.5% את מחירי המים'' אומרים ראשי הארגונים החקלאיים.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור: "כשמחירי החשמל מתייקרים המדינה פועלת במהירות להעלות את מחירי המים וזאת בכדי לשמור על האיזון ששליש מעלות המים הן הוצאות האנרגיה והחשמל. אנחנו דורשים לבצע באופן מידי את התיקון ולהוזיל את מחירי המים ב- 3.5%".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבו וילן : "אם הממשלה ממשיכה במדיניות משק המים כמשק סגור, לא יתכן שכאשר יש התייקרות, מייקרים מיד את מחירי המים וכאשר יש הוזלה, לא מוזילים את מחירי האנרגיה".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי: "הדרישה להפחתה של 3.5% ממחיר המים, היא דרישה מינימלית. המים הינו מרכיב מרכזי בקיום החקלאות בישראל, והחקלאים קורעים תחת נטל המחיר הכבד ונאלצים לייבש שטחי עיבוד. ממשלה ציונית לא יכולה להרשות זאת לעצמה, ומוטלת עליה האחריות לראות צעד קדימה ולהפחית מיד את מחירי המים".