הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות: סוכלו ניסיונות להברחת כ-90 טון ירקות משטחי הרשות


בשבוע האחרון סיכלו מפקחי המשרד שישה ניסיונות להעברת תוצרת חקלאית שלא עברה בדיקה, מהרשות הפלשתינית לישראל. מספר ההברחות, הגדול פי עשרה מהרגיל, נעשה בשנת השמיטה בה המגזר החרדי מגביר את ייבוא הירקות מהרשות הפלשתינית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  31-12-2014



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

בשבוע האחרון סיכלו מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות 6 ניסיונות שונים להברחת כ-90 טון של ירקות משטחי הרשות הפלשתינאית לישראל. על פי הודעת המשרד, נסיונות ההברחה בוצעו במסגרת ההיתר לייבוא ירקות משטחי הרשות עבור המגזר החרדי בשנת השמיטה. מדובר במספר ניסיונות הגדול פי 10 לעומת שבועות "רגילים" שלא בשנת השמיטה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, החלו בשבועות האחרונים בפעילות משותפת עם היחידה להונאה בכשרות של הרבנות הראשית לישראל, לאכיפת עבירות הקשורות בשמיטה, לרבות העברת תוצרת חקלאית מהרשות הפלשתינאית לארץ. התפיסות התאפשרו הודות לעבודת מודיעין ממוקדת.

יש לציין, כי משרד החקלאות מתיר ייבוא של ירקות ופירות מתחומי הרשות הפלשתינאית, תחת עמידה בתנאים מסוימים ובדיקות קפדניות, זאת במטרה לשמור על בריאות הציבור מפני כל סיכון העלול להיגרם מאכילת ירקות ופירות שאינם עומדים בדרישות משרד החקלאות ופיתוח הכפר בישראל.

"היחידה פועלת לביצוע אכיפה במעברי הגבול עם הרשות הפלשתינאית בתיאום עם היחידה להונאה בכשרות של הרבנות הראשית, במטרה לחזק את האכיפה ולוודא כי מקור התוצרת החקלאית המועברת לישראל נמצא תחת פיקוח". אומר רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות.