הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הוגשה עתירה לבג''צ בנושא ביטול נקודות הזיכוי לעובדים זרים בחקלאות


התאחדות חקלאי ישראל עתרה לבג''צ בבקשה לבטל את התקנות המבטלות את נקודות הזיכוי לעובדים הזרים, צעד הנוגד לטענתה את ההאמנות הבינלאומיות שעליהן ישראל חתומה. ''התקנות החדשות גורמות לאפליה בין העובדים הזרים בחקלאות ובבניין, לעומת העובדים בסיעוד שימשיכו לקבל את הנקודות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-01-2015



עובדים זרים בחקלאות, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

התאחדות חקלאי ישראל הגישה בשבוע שעבר עתירה לבג"צ לביטול תקנות מס ההכנסה החדשות ששוללות את נקודות הזיכוי מהעובדים הזרים בחקלאות. עד סוף שנת 2014, נהגה מדינת ישראל כלפי העובדים הזרים בנושא זה בהתאם לתקנות ולאמנות הבינלאומיות עליהן היא חתומה והעניקה לכלל העובדים הזרים 2.25 נקודת זיכוי, שמשמעותן הקלה במס בערך של כ 500 ₪ לחודש. על פי תקנות מס ההכנסה החדשות, החל מה- 1.1.15 יבוטלו נקודות הזיכוי לעובדים הזרים בחקלאות ובבניין ועובדי הסיעוד ימשיכו לקבל אותן

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק
  
כמו כן, דורשת התאחדות חקלאי ישראל מהמדינה  לנמק את הצורך ב''עריכת רפורמות הנוגדות את ההתחייבויות הבינלאומיות של מדינת ישראל''. בהתאחדות מדגישים כי העתירה נסובה סביב חוקיות התקנות החדשות, משום שקיימת בהן משום אפליה של העובדים הזרים לעומת כלל האוכלוסייה, זאת בניגוד גמור לתקנות ולאמנות עליהן חתומה מדינת ישראל. כמו כן הן גורמות לאפליה בין העובדים הזרים בחקלאות ובבניין, לעומת העובדים בסיעוד שימשיכו לקבל את נקודות הזיכוי. ''מדובר בהכבדה בעלות השכר של החקלאי-המעביד בשכרם של העובדים הזרים, אשר כתוצאה מהפחתת נקודות הזיכוי יספגו את העלייה במס במקום העובדים הזרים''.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור: "הביטול של נקודות הזיכוי הוא צעד נוסף במצעד האיוולת של הממשלה כלפי החקלאים והחקלאות. המדינה לא מבינה ולא מעריכה את התרומה של החקלאי הישראלי לכלכלה, לחברה ולביטחון ולא מבינה עד כמה המצב שלנו חמור. הגשנו את העתירה לבג"צ בכדי למנוע הכבדה נוספת בעלות השכר של החקלאי-המעביד. מצב החקלאים הוא קשה מנשוא. האיוולת הזאת היא נדבך נוסף אשר יוביל אותנו לצאת למאבק עיקש אל מול הממשלה בכדי להחזיר לעצמינו את היכולת להתפרנס בכבוד ואת היכולת לספק מזון לתושבי מדינת ישראל".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבו וילן: "יש כאן ניסיון ציני של שר האוצר הקודם, יאיר לפיד לגזול את כבשת הרש של העובדים הזרים ולהטיל עול נוסף ומיותר על החקלאים ועל הקבלנים ומי שיתחייב שלא להעלות מיסים, גזל בשנייה האחרונה לתפקידו 200 מיליון ₪ שהם לא לא".