הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות יצא לביקור ממלכתי במזרח הרחוק


השר יאיר שמיר, מלווה במשלחת עסקית מישראל, יבקר בהודו נפאל ומיאנמר, במטרה לפעול להידוק הקשרים המדיניים והכלכליים עם מדינות אלו. ''בכל יעדי ביקורי קיימת הערכה רבה ליכולותיה של ישראל ובמדינות אלה רואים בנו שותפה אסטרטגית לפיתוח התעשייתי והחקלאי''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-01-2015



שר החקלאות יאיר שמיר, צילום: ליהי אבידן - באדיבות חברת קנט

שר החקלאות יאיר שמיר, מלווה במשלחת עסקית מישראל, ייצא הערב (ה') לביקור ממלכתי בהודו, נפאל ומיאנמר, במטרה לפעול להידוק הקשרים המדיניים והכלכליים עם מדינות אלו, תוך חיזוק מיצובה של ישראל כשותפה בתחומי החקלאות והפיתוח. בכך נעתר השר שמיר לבקשת משרד החוץ לחזור בו מביטול הביקור, מחשש לנזקים מדיניים. במהלך ביקורו ייפגש השר שמיר עם ראש ממשלת הודו, ויקיים מפגשים עסקיים.

״בכל יעדי ביקורי קיימת הערכה רבה ליכולותיה של ישראל ובמדינות אלה רואים בנו שותפה אסטרטגית לפיתוח התעשייתי והחקלאי. הביקור יחזק את שיתופי הפעולה הכלכליים, ירחיב את שווקי הפעילות של ישראל, יגדיל את היצוא ויתרום בתחום המדיני״.  אמר השר שמיר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על רקע מגמת ההתקרבות ביחסים בין ישראל להודו לאחר בחירתו של ראש הממשלה נרנדרה מודי באפריל 2014, מתחדדת חשיבות השתתפותו של השר שמיר כנואם מרכזי בסמינר החקלאי Vibrant Gujarat . מדובר באחד האירועים הכלכליים המרכזיים בהודו, אותם יזם ראש הממשלה, אשר ממקם את נושא הפיתוח הכלכלי בראש סדר העדיפויות של ממשלתו. בכנס ישתתפו גם מזכ״ל האו״ם, שרי המסחר של קנדה, אוסטרליה, בריטניה וסינגפור ונציגים בכירים של מגזר הציבורי והעסקי ממדינות נוספות. שיתוף הפעולה בין ישראל להודו בתחום החקלאות תופס מקום מרכזי ביחסי המדינות בשל היעדים הלאומיים החדשים של הודו בתחום אספקת המזון לאוכלוסיית המדינה הגדלה. ביקורו של השר שמיר יהיה הביקור הראשון בדרג המיניסטריאלי מאז כוננה הממשלה הנוכחית בהודו.

החשיבות המדינית של הביקור בנפאל, שמהווה אחת מהמדינות הידידותיות הוותיקות, מתחדדת לנוכח העובדה כי מאז ביקורו של משה דיין כשר החוץ של מדינת ישראל ב-1979 לא ביקר שר ממדינת ישראל בנפאל. שיתוף הפעולה החקלאי תופס אף הוא מקום מרכזי בין המדינות, אזרחי נפאל משתתפים במגוון תוכניות חקלאיות במדינה וחברות ישראליות חקלאיות פועלות במדינה. יש לציין כי נפאל מהווה יעד פופולרי לביקורי ישראלים ובעת מפולת השלגים באוקטובר האחרון, רשויות נפאל הושיטו סיוע רב למטיילים ישראלים. במהלך ביקור בן יומיים במדינה השר שמיר ייפגש עם נשיא נפאל, ראש הממשלה, שר החוץ, שר החקלאות ושר המסחר. כמו כן יפתח עם עמיתו שר החקלאות הנפאלי סמינר עסקי בהשתתפות נציגי החברות הישראליות והנפאליות.

מיאנמר, בה ישראל החזיקה שגרירות ופעילות דיפלומטית בכל תקופת הבידוד הבינלאומי של המדינה, נהנית כיום מקצב צמיחה שנתי של 8% ותחזית להמשך צמיחה דומה לשנים הקרובות. זאת על רקע פעילות אינטנסיבית של מדינות ומשקיעים בה מאז נפתחה לעולם. ביקורו של השר שמיר יהיה הביקור המיניסטריאלי הראשון של שר ישראל מאז כינון היחסים עם מיאנמר ויאפשר לקדם שיתוף פעולה כלכלי בתחומי החקלאות, אותו שואפים לפתח בשתי המדינות.