הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


דיווחים על נזקים לחקלאות בהיקף של אלפי דונמים


מחדר המצב המיוחד של חברת קנט נמסר על עשרות פניות של חקלאים בעקבות נזקים שנגרמו להם מאז תחילת הסערה, ביניהם נזק לאלפי דונמים של מטעים, גידולים שניזוקו כתוצאה מקריעת כיסויים והצפת השטח, גידולי פרחים, עלים ועוד. עם שוך הסערה , ניתן יהיה לאמוד את היקף הנזקים המדוייק

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-01-2015



נזקים למנהרות, צילום ארכיון: בני בלייר - קנט

מחדר המצב של קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, נמסר כי נכון לאתמול (ה') בשעות הצהריים, התקבלו במוקד המיוחד שפתחה החברה, עשרות פניות של חקלאים בעקבות נזקים שנגרמו להם מאז תחילת הסערה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בין השאר נפגעו אלפי דונמים של גידולי אבוקדו והדרים, מרביתם באזור יישובי מרכז הארץ, עיקר הנזק שנגרם הוא נשר של פרי כתוצאה מהרוחות העזות. נזקים נוספים נגרמו לגידולי חממה כתוצאה מקריעה של כיסויי החממות והצפתן. בין השאר דווח על פגיעות בגידולי הבננות, עגבניות החממה, הפרחים למיניהם וגידולי עלים כגון: פטרוזיליה, כוסברה ובזיליקום.

בקנט מדגישים כי מדובר בדיווחים ראשוניים בלבד, כאשר במקרים רבים החקלאים ממתינים לשוך הסערה על מנת להגיע לשדות ולבדוק את מצב הגידולים. בחברה מציינים כי לאירועים מסוג זה ישנן השלכות גם לנזקים עתידיים לחקלאים. היקף הנזק ייקבע רק כשמעריכי החברה יגיעו לאזורים שנפגעו.