הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סופית: לא יוקם כפר נופש בחוף נחשולים


ועדת הערר ביטלה השבוע את בניית כפר הנופש ברצועת החוף הייחודית ליד עתלית. יו''ר הוועדה: אנו תקווה כי השטח יפותח לתועלת הציבור הרחב, כחלק מהסביבה המידית של חוף הים והגן הלאומי''. סגן השר אקוניס: ''זהו ניצחון ברור של תושבי ישראל כולם, שייהנו מחוף פתוח''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-01-2015



חוף נחשולים צילום: אילן מלסטר

וועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, החליטה השבוע לדחות את הערר שהוגש ע''י רשות מקרקעי ישראל, משרד התיירות ומשרד הבינוי והשיכון, וקבעה כי לא יוקם כפר נופש ברצועת החוף הייחודית בנחשולים, דרומית לעתלית. בכך הושארה על כנה החלטת הוועדה המחוזית חיפה, שדחתה את התכנית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

חוף נחשולים, הינו חוף טבעי ייחודי בישראל ובו מספר מפרצונים, ערכי טבע ומערכת אקולוגית מגוונת. החוף מושך אליו נופשים רבים בסופי שבוע וחגים. על פי התכנית, היו אמורות להיבנות 500 יחידות אירוח מצפון לקיבוץ נחשולים, בשטח הנושק לגן לאומי תל דור ומרוחק כ-300 מטר בלבד מחוף דור שמצפון לתל.

"אנו תקווה כי שטח התכנית יפותח לתועלת הציבור הרחב, כחלק מהסביבה המיידית של חוף הים והגן הלאומי, תוך שחזור הבריכה הקדומה שהייתה בו. כך, יתאפשר לציבור ליהנות מנוף פתוח ומאתר תיירות המשלב את כל אלה. בארץ צפופה כשלנו, יש בכך משום ברכה רבה. מכל מקום, הקרקע במקומה נשארת, ואם חלילה, בעתיד הרחוק, יתברר כי אין מנוס אלא לנער התכנית מהאבק שיצטבר עליה ולדון שוב בהקמת כפר נופש במקום, הדבר ייעשה" נכתב בהחלטת הועדה.

סגן השר להגנת הסביבה, ח״כ אופיר אקוניס: "לאחר פעילות ממושכת של אנשי המשרד להגנת הסביבה, החליטה ועדת הערר של המועצה הארצית לבטל באופן סופי את בניית כפר הנופש בנחשולים. זהו ניצחון ברור של תושבי ישראל כולם שייהנו מחוף פתוח לכל אזרח ולא רק למי שישלם אלפי שקלים ללילה. הסרנו את האיום מעל אחד החופים היפים והמיוחדים ביותר בישראל. במדינה צפופה כמו שלנו שתלך ותהיה צפופה יותר, עלינו לעשות הכל כדי שיישארו כמה שיותר חופים פתוחים לציבור - לטובת ילדינו והדורות הבאים"

מהחברה להגנת הטבע, שהגישה לוועדה התנגדות לערר, נמסר: "מדובר בהחלטה ציבורית אמיצה ואנחנו מברכים עליה. זהו שטח פתוח לציבור, המהווה כיום אבן שואבת לא רק לעופות מים ולשפע של עופות נודדים, יציבים ומזדמנים נדירים, אלא גם לציבור הרחב, לרוכבי אופניים, לצפרים ולמטיילים".