הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נחיל מדוזות גדול הגיע לחופי צפון הארץ


אומנם המדוזות מגיעות אלינו גם בעונת החורף, אולם הכמות שנצפתה בימים האחרונים בחופי אכזיב ונהריה היא נדירה. ''כל עוד פעילות האדם נמשכת וכוללת בנייה ופיתוח בחופים, דייג לא מבוקר, זיהום הים ועוד, המערכת הימית הופכת להיות יותר ויותר לא מאוזנת''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-01-2015



חוטית נודדת, צילום: אמיר יורמן - באדיבות אוניברסיטת חיפה

נחיל גדול של מדוזות ממין חוטית נודדת, ברובן גדולות (40-70 ס"מ) נצפה בימים האחרונים מול חופי אכזיב ונהרייה בצפון הארץ. הנחיל שהינו חריג בגודלו לעונה זו של השנה הגיע ככל הנראה מכיוון צפון. לדברי ד"ר דרור אנג'ל, מומחה לאקולוגיה ימית מהחוג לציוויליזציות ימיות מאוניברסיטת חיפה, ייתכן ואחת הסיבות לכך היא הסערה שפקדה את אזורנו בשבוע שעבר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בימים האחרונים הגיעו עוד ועוד דיווחים לאתר "מדוזות" על חוטיות נודדות שנצפו בחופי הים התיכון בצפון ישראל. המדוזות אשר בחלקן יותר גדולות מהגודל הממוצע, מגיעות באופן קבוע לחופי הארץ גם במהלך תקופת החורף אולם הכמות שנצפתה בימים האחרונים בחופי אכזיב היא נדירה.

הגעת הנחיל הגדול היא כאמור נדירה, אם כי לא בהכרח מפתיעה, אם מסתכלים בבמבט אל העתיד. "כל עוד פעילות האדם נמשכת וכוללת בנייה ופיתוח בחופים, דייג לא מבוקר, זיהום הים, פיתוח ופעילות בים עמוק ועוד, המערכת הימית הופכת להיות יותר ויותר לא מאוזנת ולמעשה די שברירית. לכן, זה לא מפתיע שיש כל כך הרבה תופעות שחורגות מהשגרה, כולל גם הופעה שכיחה של מיני מדוזות שיש להם יכולת השפעה מכרעת על מארג המזון הימי.'' אומר דר' אנג'ל.