הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קלינטק חושפת את FEST - טכנולוגיית העתיד לטעינת אנרגיה


חברת ההזנק הישראלית תציג לראשונה מכשיר הטוען טלפון חכם או מחשב ב-20 שניות, בתערוכת קלינטק שתתקיים השבוע בקרית שדה התעופה. מנכ''ל החברה: ''אנשים מתקשים להאמין שאכן ניתן לטעון מכשירים אלקטרוניים במלואם בזמן קצר ואנו שמחים על כך שנוכל להציג זאת לציבור ולהביא את הבשורה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-01-2015



צילום: Future Energy Storage Technologies

Future Energy Storage Technologies - חברת הזנק ישראלית חדשנית עומדת לשנות את הדרך בה אנו מאחסנים ומטעינים אנרגיה למכשירים החיוניים המלווים אותנו ביומיום, החל ממכשירים אלקטרוניים וכלה במכוניות. הטכנולוגיה החדשה של החברה מאפשרת לטעון חשמל באופן ידידותי לסביבה, מהיר ביותר ועמיד לאורך זמן. FEST תחשוף עצמה לראשונה לקהל הישראלי במסגרת תערוכת קלינטק שתיערך בימים ג' ו-ד' ה-27-28.1.2015 במרכז האירועים Avenue שבקריית שדה התעופה.

FEST רותמת את הפוטנציאל יוצא הדופן של הננוטכנולוגיה ליצור מכשיר מהפכני שיחליף בעתיד את הבטרייה ויאפשר לאחסן אנרגיה בצורה ידידותית לסביבה, ולטעון מכשירים חשמליים במהירות יוצאת דופן (כ-20 שניות להטענה מלאה של טלפון חכם, מחשב נייד או טבלט) ולשימוש לאורך זמן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי ד"ר פיטר בקר, המדען הראשי של החברה ומהנדס חשמל בעל מוניטין בינלאומיים בתחום הננוטכנולוגיה "ננוטכנולוגיה הינה כוח שברירי אשר עתיד לשנות באופן מהפכני את האופן בו העולם מעבד, מאחסן ומשתמש באנרגיה. המימדים הזעירים בהם עובדת טכנולוגיה זו מאפשרים ליצר תכונות פיסיקליות מיוחדות שאינן אפשריות בחומרים גדולים יותר. דבר זה מאפשר לנו פריצת דרך גדולה באפשרות לאחסון אנרגיה מתמשך, אינטנסיבי ואפקטיבי יותר מכל הידוע לנו כיום".

החזון של פסט הוא עולם בו מכשירי חשמל, מכוניות ואפילו בנינים שלמים יוטענו באנרגיה עי מכשיר שבתוך מספר שניות יטעין אנרגיה המספיקה ל24 שעות. טכנולוגיה זו מאפשרת לשמר בצורה יעילה ושימושית אנרגיה ממקורות מתחדשים כגון אנרגית שמש ורוח, מכשירי הטעינה אינם מייצרים כל זיהום ויאפשרו פריצת דרך בכל הקשור למעבר לאנרגיות נקיות וידידותיות לסביבה בקנה מידה עולמי.

מנכ"ל FEST ולרי מיגירוב "אנו שמחים לחשוף לראשונה לציבור הישראלי ולשווקים הבינלאומיים את טכנולוגיית FEST ובחרנו לשם כך בתערוכת קלינטק. אנשים מתקשים להאמין שאכן ניתן לטעון מכשירים אלקטרוניים במלואם בעשרים שניות או פחות ואנו שמחים על כך שבמסגרת קלינטק נוכל להציג זאת לציבור ולהביא את הבשורה, שאנו מאמינים כי בשנים הקרובות תשנה את כל מה שידענו על אחסנת וטעינת חשמל. טכנולוגיית החברה תשנה גם את שוק הרכבים החשמליים שכן היא תאפשר לטעון גם מכוניות חשמליות בהליך מהיר של התחבר, טען וסע. היכולות של FEST באיסוף אנרגיה מתחדשת תאפשר לאסוף ולאגור די אנרגיה לשימוש בניין שלם מה שיאפשר קפיצת מדרגה בטכנולוגיות הבניה הירוקה ובניינים עצמאים אנרגטית. את כל זאת נסביר ונדגים בביתן שלנו בתערוכת קלינטק".

לדברי מיגירוב "השוק ש FESTמכוון אליו הינו שוק הטלפונים הניידים ששני מיליארד מהם נמכרים מדי שנה בעולם, ועמם מאות מיליוני מחשבים ניידים וטבלטים. שוק נוסף הינו הרכבים החשמליים, שכיום תופסים פחות מאחוז אחד מכלל הרכבים בעולם, בשל מגבלות הטעינה. FEST יהפוך את המכונית החשמלית למשתלמת במונחי עלות-תועלת עוד לפני שהזכרנו את התועלת הסביבתית. נתונים אלו מסבירים את העניין הרב שהחברה מעוררת בפני משקיעים ברחבי העולם, אנו עומדים כיום בפני גיוס של 20 מיליון דולר. כשהצפי שלנו להגעה לשוק הוא כשנתיים".


הוועידה והתערוכה הבינלאומית השנתית ה-19
לטכנולוגיות מים, התייעלות אנרגטית, אנרגיה מתחדשת,
בנייה ירוקה, מיחזור ותחבורה ירוקה
28-27 בינואר 2015
מרכז האירועים Avenue שבקריית שדה התעופה