הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מאיר צור: נאבק למען החקלאים, החקלאות ומדינת ישראל


מזכ''ל תנועת המושבים ויו''ר התאחדות חקלאי ישראל נאם היום בפתיחת וועידת ישראל לחקלאות והבטיח כי ביום שתקום הממשלה החדשה ההתאחדות לנהל מאבקים ולהגיע להישגים לטובת החקלאים והחקלאות. יו''ר המחנה הציוני יצחק הרצוג: ''השורש של תנועת העבודה מאז קיומה הוא ההתיישבות העובדת. אני מתחייב לשמור על החקלאות ולפתח אותה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-01-2015



מאיר צור, מזכ״ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, צילום: אורן טסלר ''משוב''

״מצב החקלאות היום מורכב. החקלאות כתפיסת עולם שהיא דרך חיים ושמירה על גבולות המדינה נמצאת היום בבעיות קשות. החקלאי היום, מצפון ועד דרום אינו מתפרנס בכבוד. הבעיות הן גדולות ונלווים אליהן מחירי המים, עובדים זרים, פערי התיווך והסכמי סחר בינלאומיים'' כך אמר היום מאיר צור, מזכ״ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל שפתח את וועידת ישראל לחקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''אין כיום ממשלה והמצב אינו פשוט. כשתקום ממשלה חדשה בכוונתנו לנהל מאבק ולהגיע להישגים לטובת החקלאים והחקלאות כולה. כחלק מהחזון שלנו הוא חיזוק הקואופרציה וצמצום פערי התיווך. החקלאים מוכרים כיום בזול ופערי התיווך פוגעים בכיס שלנו, בכבוד שלנו ובמעמד שלנו. עלינו להקים שווקי איכרים בכל המושבים, הקיבוצים והמושבות בארץ בכדי שכל אזרח יקנה מהחקלאי תוצרת ושהחקלאים יתפרנסו בכבוד״  אמר צור.

בנוגע לסוגית הקרקעות אמר צור, כי לאחר 100 שנות התיישבות והזיקה העמוקה לקרקע, יש צורך לממש את החלטה 979 במושבים בחלקות המגורים וכל מי שהאדמות אינן רשומות על שמו, יש לעשות וליישם את הסכם החכירה לדורות״.

״ההתיישבות העובדת אינה יכולה להתקיים בלי חברה בריאה. אנו, המושבניקים מובילים את ההתגייסות הקרבית לצה״ל ועוסקים בפעילות חברתית משמעותית״. אמר צור והוסיף : ״אנו, כהנהגה, צריכים לחזק את ההנהגה המשותפת בינינו, לדבר בקול אחד ולבנות כוח מרכזי אחד באמצעות התאחדות חקלאי ישראל. עלינו להתעלם מהקולות הקיצוניים שקופצים ומפריעים. אנו ניאבק למען החקלאים, החקלאות והמושבים ולמען טובתה של מדינת ישראל״.


מימין: מאיר צור, חיים אלוש ויצחק הרצוג, צילום: אורן טסלר ״משוב״

יו"ר האופוזיציה המכהן כיו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג אמר בוועידה: "השורש של תנועת העבודה מאז קיומה הוא ההתיישבות העובדת בגליל ובנגב. כמי שעומד בראש המחנה הציוני, הציונות היום חוזרת לבסיס ולשורשים, זו ציונות של עשיה ודיבורים ושמירה על הדמוקרטיה. בשנים האחרונות המדינה התדרדרה והשיח החברתי הוא כבר לא על החקלאים. הבעיה היא לא אצל החקלאים אלא בפערי התיווך. אני מתחייב לשמור על החקלאות, לפתח אותה ולמצוא את השילוב הנכון שיוקר המחיה יטופל".

את ועידת ישראל לחקלאות פתח יו"ר קבוצת משוב והמארגן של הועידה, חיים אלוש שאמר: "הועידה היא בסימן של להחזיר את ההתיישבות למרכז המדינה. אנו כאן כדי לומר שהאינטרס של תושבי מדינת ישראל הוא לדאוג לדור ההמשך של החקלאים".