הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברת מכתשים נקנסה במיליון וחצי ₪ בגין זיהום מקורות מים


שורה של ליקויים גרמו לשריפת ענק במפעל של החברה באשדוד, בעקבותיה הוזרמו חומרים מסוכנים למקורות מים וזיהמו אותם. 'אדמה מכתשים' תשלם למדינה קנס של מיליון וחצי ₪ קנס. המשרד להגנת הסביבה: עם זאת, בעקבות פעולות אכיפה של המשרד, החברה שיפרה משמעותית את תפקודה הסביבתי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-01-2015



שפכים גולמיים בנחל בכרמל צילום ארכיון: יוסי בר - המשרד להגנת הסביבה

חברת מכתשים אגן (''אדמה'') תשלם למדינה מיליון וחצי ש"ח בשל ליקויים שהובילו לשריפת ענק בשנת 2009 במפעל החברה באשדוד וגרמו לזיהום מקורות מים.

על פי כתב האישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה נגד החברה המשווקת כימיקלים, במחסן שעלה באש במפעל הסמוך לנמל אשדוד, נשרפו 140 טון כימיקלים הכוללים גם חומרי הדברה. במחסן לא הותקן מערך התרעה מפני שרפות, ולא היו בו אמצעים לכיבוי אש. בנוסף, החומרים אוחסנו במחסן בצפיפות וללא גישה נוחה לפינויים במקרה של אירוע חריג.  במהלך פעולות כיבוי האש זרמו חומרים מסוכנים למקורות מים ומשם לנחל לכיש וזיהמו אותו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

החברה הודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון. גזר הדין הטיל עליה קנסות בסך כמיליון וחצי ש"ח. עיצום כספי בסך 33,600 ₪ נגזר על מנהל המפעל בזמן האירוע, צבי מנור.

עם זאת, אומרים במשרד להגנת הסביבה, בעקבות פעולות אכיפה של המשרד להגנת הסביבה, בשנים האחרונות חל שיפור משמעותי בתפקוד הסביבתי של המפעל.