הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נחתם הסכם להקמת פארק חדשנות בסין ב-2015


יעניק מגוון תמריצים לחברות ישראליות לטובת כניסה קלה לשוק הסיני. בנוסף, פלטפורמה באתר אינטרנט ייעודי, תהווה מרכז לכל המידע, הידע והשירותים של חברות המבקשות לבצע שיתופי פעולה בסין, לרבות סוגיות קניין רוחני, אירועים משותפים, תכניות לתמיכה במו''פ ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  31-01-2015



החתימה על ההסכם במעון ההארחה הרשמי של נשיא סין, צילום: יח''צ משרד הכלכלה

במסגרת ועידת החדשנות ישראל-סין נחתם אמש (ה') הסכם שלושת השנים בין ישראל לסין שיאגד פעילויות מגוונות של משרדי ממשלה רבים בשתי המדינות. ההסכם הוא חלק משיתוף פעולה בין לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה ומשרד המדע של סין.

בין הנוכחים בוועידת החדשנות, היו סגנית רוה"מ סין liu Yandon, שר החוץ אביגדור ליברמן, המדען הראשי אבי חסון, ראש המועצה להשכלה גבוהה חגית מסר ירון, שגריר ישראל בסין מתן וילנאי, מנכ"ל משרד המדע עידו שריר ומנהלת שת"פ סין במתימו"פ לשכת המדען הראשי מירב טפיירו. האירוע התקיים במעון ההארחה הרשמי של נשיא סין.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מדובר בפארק China Israel Changzhou innovation park בסדר גודל של 4,000 מ''ר שייפתח במהלך שנת 2015 ויוקצה לחברות ישראליות למגוון של פעילויות - משרדים, ייצור, מעבדות ושטחי עבודה. הפארק יעניק לחברות הישראליות מגוון כלים ביניהם גם סיוע בגיוס עובדים איכותיים מקומיים, מענקים וסובסידיות לציוד, הלוואות בתנאים נוחים.

תהליך הכניסה לפארק יהיה באמצעות הגשת בקשה למתימו"פ, זרוע הביצוע של המדען הראשי, תבוצע הערכה מקצועית ויקבל אישור מהפארק. במועד זה החברה תהיה רשאית לנהל את המו"מ מול הפארק על בסיס עקרונות שנקבעו מראש.

שר המדע הסיני Wan Gang ציין בנאומו את הסכמי המו"פ הפוריים בין ישראל לסין ברמה הפדראלית, ברמה המחוזית ועם פרובינציות וערים מובילות ואמר כי הדבר מאפשר שיתוף-פעולה בחדשנות ברמות מגוונות. הוא ציין כי יוזמות רבות שהוכרזו היום הן תוצר של עבודה מאומצת של משרד הכלכלה הישראלי ומשרד המדע הסיני. כמו כן הוסיף כי ראוי לציין את חשיבות הגברת השת"פ בנושאי קניין רוחני וכי ממשלת סין נוקטת צעדים מתאימים בנושא. ''בסין יש הערכה רבה לתעשייה הישראלית ולחדשנות בה ויש לתת סביבה נוחה לפעילות חברות ישראליות בסין. דוגמא לכך היא מיזם הפיילוט במסגרת הפארק שיוקם השנה באמצעות שיתוף-הפעולה בין MOST, סוכנות החדשנות הסינית, לשכת המדען הראשי וממשלת גיאנגסו.''

ליו ינדונג, סגנית ראש ממשלת סין ציינה כי שיתוף הפעולה במחקר ופיתוח תעשייתי עם ישראל הינו יוצא דופן ועתיר הישגים, עוד ציינה בנאומה, כי חדשנות היא סמן דרך חשוב באשר ליעד שאליו מדינה שואפת להגיע וישראל היא הוכחה מרשימה למגוון להישגים בתחום זה. לדבריה, יעדיה של סין ככלכלה השנייה בעולם הם להגיע למצוינות וטיפוח נושא החדשנות החיוני להתפתחותה הכלכלית והחברתית של סין. עוד הוסיפה כי: שתי המדינות משלימות זו את זו ולכן חיוני להדק את השת"פ במו"פ וחדשנות מחזון למעשה בשיתוף חברות מכוני מחקר השקעות יזמות וכו'.

אבי חסון, המדען הראשי אמר בטקס: "משרד הכלכלה יחד עם החברים טובים והקרובים שלנו מהמשרד הסיני למדע והטכנולוגיה, גאים להכריז על הקמת מרכז החדשנות סין-ישראל. המרכז ישמש פלטפורמה מקיפה לשיתוף פעולת בתחום החדשנות - מתן שירותים מקצועיים בנושאי IP, מגוון של כלים לתמיכה, פלטפורמה למציאת והתאמת שותפים עסקיים וגישה למידע על היוזמה המשותפת החדשה שלנו: China-Israel Changzhou Innovation Park - כלי ייחודי אחר שמטרתו לסייע לחברות ישראליות "נחיתה רכה" וחדירה קלה לשוק הסיני. המרכז יהיה מבוסס על אתר אינטרנט מקיף וינוהל על ידי מתימו"פ וCSTEC . אנו בטוחים כי יוזמה זו, יחד עם הוועדה שלנו, כמו גם שיתוף הפעולה החדש שלנו עם פרק Changzhou, תעזור לגשר על פערים ולתת דחיפה משמעותית לשיתוף הפעולה בין סין לישראל במו"פ וחדשנות טכנולוגית. שנת 2015 תאופיין ברצון הדדי חזק שמטרתו לחזק את מערכת היחסים בין שתי המדינות שלנו. אני גאה בכך שישראל הוזמנה להיות אורחת הכבוד בכנס החדשנות השנתי בשנחאי בנובמבר. קיבלנו את ההזמנה הזאת בכבוד ואין ספק שאירוע הזה יהיה עוד קרש קפיצה בשיתוף פעולת החדשנות בין ישראל לסין".